Toon posts:

[XP] Vastloper bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het opstarten van mijn computer. Het begon twee weken geleden met een vastloper toen ik wat mp3-tjes wilde luisteren via winamp. De pc liep vast, deed helemaal niks meer (ctrl-alt-del of alt-f4 hielpen niet). Nu loopt mijn pc zelfs vast bij het opstarten. Hij loopt het hele opstartproces door (incl. foutcontrole), maar loopt steeds weer vast als het bureaublad wordt geopend. Soms is ook een constante pieptoon te horen via de speakers.

Ik heb mijn pc enkele dagen geleden voor de zekerheid gescand met mijn virusscanner, maar die vond niks. Ik heb ook al geprobeerd de pc op te starten met en zonder foutcontrole (dit leek eerst nog uit te maken), maar dit helpt ook niks. Nu start hij dus helemaal niet meer op...

Ik draai windows XP Home Edition met servicepack 2 op een pentium 3 500 mhz met 384 mb intern geheugen. Er is nog ruim 2,5 GB vrij op de 13 GB schijf. Misschien dat iemand daar nog iets aan heeft.

Wie weet wat dit kan zijn en hoe het op te lossen is? Is het iets softwarematigs, of ligt het misschien aan de hardware?

Bvd,

Paul

Verwijderd

Wat gebeurt er als je je computer in veilige modus opstart?

Verwijderd

Topicstarter
Het opstarten in veilige modus lukt wel. Daar kan ik iig weer bij belangrijke documenten om van wat dingen een backup te maken. Maar hoe dan verder?

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
In veilige modus via "start>uitvoeren>msconfig" alle opstart items verwijderen, dan weer in normale modus booten en uitzoeken wat het probleem is door de items om de beurt weer aan te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zal ik ook gaan proberen. Heb inmiddels in veilige modus gedraaid, dat ging goed. Heb systeemherstel gedraaid en twee weken teruggezet. Opstarten ging goed, maar met inpluggen van mijn USB-key liep het weer helemaal vast... Heb ondertussen met AdAware ook op spyware gescand. Deze vond drie dingen, na verwijderen loopt de pc nog steeds vast bij opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het inmiddels geprobeerd met msconfig. Ik heb alle services, programma's, e.d. aangezet en heb steeds herstart. Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij vastloopt bij inschakelen van ;msconfig [driver 32] (onder hulpprogramma voor systeemconfiguratie, tabblad system.ini). Wat kan ik hier nu verder aan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in msconfig nu alles aan staan, behalve driver 32. De pc loopt nu aardig, maar loopt na een tijdje nog steeds wel vast. Hoe kan ik ervoor zorgen dat driver 32 het weer goed gaat doen?

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:15:
Ik heb in msconfig nu alles aan staan, behalve driver 32. De pc loopt nu aardig, maar loopt na een tijdje nog steeds wel vast. Hoe kan ik ervoor zorgen dat driver 32 het weer goed gaat doen?
Een frisse windows install is geen optie??
Oke het is wat werk maar dat houdt je ook weer van de straat he :Y)

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-03 00:12

Emiel1984

Made in NL

Boertje schreef op zondag 23 april 2006 @ 18:22:
[...]

Een frisse windows install is geen optie??
Oke het is wat werk maar dat houdt je ook weer van de straat he :Y)
IIg minder werk dan hij er waarschijnlijk nu al in heeft gestoken denk ik ;) .

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1