[XP] Remote desktop connection met Windows XP Home

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Windows XP Home ondersteund geen Remote Desktop Connection (de serverkant). Windows XP Pro wel. Zie http://www.windowsnetwork...es_tutorials/wxpdifs.html

Ik heb een PC met professional en eentje met home edition (beide legaal bij de nieuwe pc gekregen). Nu wil ik graag op allebei remote desktop connection server hebben. Kan ik dat doen door bijvoorbeeld enkele windows bestanden op de home edition pc te vervangen door versies van de professional editie?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Dit kan niet en mag niet. Wel kan je bijvoorbeeld VNC gebruiken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee. Enigste wat je kan doen is bijvoorbeeld hulp op afstand of VNC gebruiken.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

compie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:47:
Windows XP Home ondersteund geen Remote Desktop Connection (de serverkant). Windows XP Pro wel. Zie http://www.windowsnetwork...es_tutorials/wxpdifs.html

Ik heb een PC met professional en eentje met home edition (beide legaal bij de nieuwe pc gekregen). Nu wil ik graag op allebei remote desktop connection server hebben. Kan ik dat doen door bijvoorbeeld enkele windows bestanden op de home edition pc te vervangen door versies van de professional editie?
Ja, het is mogelijk om Pro bestanden naar Home te kopieeren (Ooit eens ergens gelezen), ook was het mogelijk om met bepaalde register keys verborgen functionaliteit van Home te "unlocken", maar meende dat RD daar niet bij zat.

Wat ik zou doen is gewoon een RealVNC/TightVNC/Ander VNC programma installeren.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja ik gebruik ook al een tijdje RealVNC, maar dat windows remote desktop is gewoon zoveel beter....
Ik heb wel goede verhalen gehoord over remote admin. Wie heeft ervaring met beide en zijn ze vergelijkbaar?

• djluc
Updaten naar XP pro? Dat is niet eens zo kostbaar, volgens mij is het zelfs legaal om via marktplaats zo'n licentie te kopen maar dat weet ik niet zeker.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

compie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 20:57:
Ja ik gebruik ook al een tijdje RealVNC, maar dat windows remote desktop is gewoon zoveel beter....
Ik heb wel goede verhalen gehoord over remote admin. Wie heeft ervaring met beide en zijn ze vergelijkbaar?
Waarom vind je Windows RD beter?

• djluc
FnF schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:07:
[...]
Waarom vind je Windows RD beter?
Ben dan wel niet de TS maar toch: over het algemeen is RD sneller omdat je lokaal de desktop rendert. Maargoed dat is uiteraard persoonlijk.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nog even [XP] vooraan de topictitel gezet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

djluc schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:10:
[...]
Ben dan wel niet de TS maar toch: over het algemeen is RD sneller omdat je lokaal de desktop rendert. Maargoed dat is uiteraard persoonlijk.
Ik zelf vind VNC's veel sneller, als je gewoon alle Polling opties ingeschakeld, kan je op een redelijk netwerk zonder enige haperingen werken.

Pagina: 1