Soundblaster Live 7.1 (24bits) in ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 12:47
Ik heb laatst ubuntu geinstalleerd om hier een beetje mee te hobbyen, vooral omdat ik af en toe doodziek van windows word. Nu wil ik alleen graag wat muziek kunnen luisteren in linux dus ik mp3codecs installeren maar nog steeds geen geluid, toen keek ik in de sound preferences en hier stond alleen een USB apparaat, maar de geluidskaart is PCI.

Nu zie ik bij device managar wel een Audigy LS maar kan deze dus niet gebruiken, ALSA is wel geinstalleerd maar wil niet werken ofzo?
Hoe los ik dit nu op:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
Ga eens naar 'preferences'->'sound'.
Daar kun je je default sound card selecteren.
Ik had hetzelfde probleem met m'n Audigy 4 i.c.m. m'n SAA7134 tv-kaart.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 12:47
Superboer_12 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:19:
Ga eens naar 'preferences'->'sound'.
Daar kun je je default sound card selecteren.
Ik had hetzelfde probleem met m'n Audigy 4 i.c.m. m'n SAA7134 tv-kaart.
En daar staat dus alleen een USB device (mijn webcam) die een microfoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:52
oeps, ik zie het al
ik heb die pc geupdate vanaf een eerdere flight en nu heb ik daar 'sound' en 'sound preferences' staan. dit zijn twee aparte tools. Maar op een pc met een schonere install mis ik er een, vandaar het misverstand.

Wat geeft 'cat /proc/asound/cards' ?

Je kunt ook even 'sudo modprobe snd_emu10k1' proberen.

Infinitus est numerus stultorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
Superboer_12 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:22:
oeps, ik zie het al
ik heb die pc geupdate vanaf een eerdere flight en nu heb ik daar 'sound' en 'sound preferences' staan. dit zijn twee aparte tools. Maar op een pc met een schonere install mis ik er een, vandaar het misverstand.

Wat geeft 'cat /proc/asound/cards' ?

Je kunt ook even 'sudo modprobe snd_emu10k1' proberen.
De Soundblaster live! 24-bit is eigenlijk een Audigy LS, met een iets andere DAC. Deze maakt gebruik van de ca0106 module en niet van de emu10k1 module. Ik heb dezelfde chip op mijn moederbord, en heb deze werkend met zowel dapper als breezy. Het kan afhankelijk zijn van welke ALSA versie je hebt, zover ik weet wordt de live! 24-bit pas ondersteunt vanaf de 1.0.10 release. Line in support werkt zelfs pas vanaf de aankomende 1.0.11 release waarvan alleen nog release candidates beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

http://www.alsa-project.o...0410%2C+P17&module=ca0106

Je moet dus de ca0106 driver hebben, mocht ubuntu dat zelf nog niet hebben uitgevonden.

Want welke applicatie gebruik je om muziek te luisteren? En welke audio output? Alsa, OSS, esd? Draai je uberhaupt een soundserver.

Deze kaart ondersteunt namelijk geen hardware-mixing en zit je dus vast aan alles via een soundserver te doen. Dan moet je dus wel je applicaties ook instellen op die soundserver.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1