Ik heb binnenkort een kleine LAN Party met wat maten, en nu wou ik eens weten of het ook mogelijk is om een locale site te bekijken via mijn pc (mijn pc dus zegmaar als internetserver). Het moet ongeveer zo werken: de LAN'ers moeten gewoon via hun browser kunnen intypen: www.harris.com en dan op mijn site terecht komen. op die site willen we allerlei statistieken enzo zetten (meeste frags enz enz..) hopelijk snappen jullie wat ik bedoel
Verwijderd
Dit kan volgens mij wel met IIS (microsoft z'n internetserver) of met apache. Daarmee kan je van (bijna) elke pc in een netwerk een internetserver maken.
Als je die wilt kunnen bereiken onder www.harris.com moet je ook nog een dns server draaien (als ik me niet vergis). Je kan echter gewoon in iexplore of netschaap //harris (als jouw pc harris heet op het windows netwerk) typen en dan kom je ook op je intranet pagina uit.
Als je die wilt kunnen bereiken onder www.harris.com moet je ook nog een dns server draaien (als ik me niet vergis). Je kan echter gewoon in iexplore of netschaap //harris (als jouw pc harris heet op het windows netwerk) typen en dan kom je ook op je intranet pagina uit.
Verwijderd
geen dns server gaan draaien!
tenminste... mag wel van me, als je tijd over hebt
in de c:\windows directory betsaat een bestandje "hosts" of "hosts.sam", daar kan je wat simpele dns-gegevens simuleren. stel je IP van de server is 192.168.104.102, dan zou je op een client dit kunnen toevoegen aan de textfile:
192.168.104.102 www.harris.com
Windoze checkt namelijk altijd dit bestand *voordat* hij echt gaat zoeken naar een DNS server.
NB.. zorg er wel even voor dat je de extensie .sam verwijdert, dat staat voor sample
editje: lol, geen onderstreping nodig, hehe... domme url's
tenminste... mag wel van me, als je tijd over hebt
in de c:\windows directory betsaat een bestandje "hosts" of "hosts.sam", daar kan je wat simpele dns-gegevens simuleren. stel je IP van de server is 192.168.104.102, dan zou je op een client dit kunnen toevoegen aan de textfile:
192.168.104.102 www.harris.com
Windoze checkt namelijk altijd dit bestand *voordat* hij echt gaat zoeken naar een DNS server.
NB.. zorg er wel even voor dat je de extensie .sam verwijdert, dat staat voor sample
editje: lol, geen onderstreping nodig, hehe... domme url's
Verwijderd
je kan de andere lui toch ook wel gewoon \\harris\site\index.html laten intypen... is ietsje meer typwerk voor die personen, maar scheelt jou wel het gedoe met PWS of apache
(tenzij je het vanuit bv. UT wilt laten updaten ofsow)
ps. zit er niet zo'n soort optie in ut? ik weet wel dat er webadmin is voor servers enzo, dus er zal ook wel een site worden gegenereerd met de nodige stats ed.
greetz,
Jasper
ps. zit er niet zo'n soort optie in ut? ik weet wel dat er webadmin is voor servers enzo, dus er zal ook wel een site worden gegenereerd met de nodige stats ed.
greetz,
Jasper
ja maar als de anderen harris/site/index.html intypen, ik moet toch ook ergens van alles in kunnen stellen. Is daar niet een eenvoudig webserver progje voor?
Verwijderd
met //harris/site/index.html bedoelde ik een computer naam in een windows netwerk (\\computernaam) en met /site/ bedoelde ik een share op die computer, dus net zoals je je hdd zou sharen...
dit komt erop neer dan je dus gewoon een html bestandje op je hdd hebt staan en geen webserver, maar de clients het bestandje via het windows-netwerk(-client/netwerkomgeving) laat opvragen...
mij lijkt die optie in UT zelf wel leuk, ga ik vanavond nog wel even uitzoeken
dit komt erop neer dan je dus gewoon een html bestandje op je hdd hebt staan en geen webserver, maar de clients het bestandje via het windows-netwerk(-client/netwerkomgeving) laat opvragen...
mij lijkt die optie in UT zelf wel leuk, ga ik vanavond nog wel even uitzoeken
edit:
een simpel webserver programma is het programma Personal Web Server (PWS) van M$ die standaart bij iexplore zit (geloof ik
)
zit ook wel bij frontpage, maar dan met meer opties geloof ik...
een simpel webserver programma is het programma Personal Web Server (PWS) van M$ die standaart bij iexplore zit (geloof ik
zit ook wel bij frontpage, maar dan met meer opties geloof ik...
Verwijderd
hmm.. Ik meen me te herinneren dat PWS op de MSWin9x cd's staat, niet helemaal zeker... gewoon setup.exe uitvoeren, komt het wel in orde.
moet je maar even kijken dan.
"wincd:\tools\pws" dacht ik
moet je maar even kijken dan.
"wincd:\tools\pws" dacht ik
Pagina: 1