Toon posts:

Firewire kaart met interne aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag heb ik een nieuw moederbord gekocht. Perfect apparaat (een asus A8N-E). Bij het installeren bleek dat ik iets over het hoofd heb gezien. Er blijkt namelijk geen Firewire aansluitng op te zitten. Wie weet een PCI (of PCI-E) kaart waar een Interne aansluiting op zit zoals op onderstaande foto (een mannetje dan). Ik heb al even gezocht via google en de pricewatch, maar kwam niet echt veel verder.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dheinsman/fire.jpg

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 18:14

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:55:
Zaterdag heb ik een nieuw moederbord gekocht. Perfect apparaat (een asus A8N-E). Bij het installeren bleek dat ik iets over het hoofd heb gezien. Er blijkt namelijk geen Firewire aansluitng op te zitten. Wie weet een PCI (of PCI-E) kaart waar een Interne aansluiting op zit zoals op onderstaande foto (een mannetje dan). Ik heb al even gezocht via google en de pricewatch, maar kwam niet echt veel verder.

[afbeelding]
Goh, jij ook al B)

Precies hetzelfde probleem, precies hetzelfde moederbord...

Ben ook benieuwd naar de mogelijkheden

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb hier zo'n kaartje liggen (iig eentje met een interne header). Gaat om een DVmaster kaartje iig, weet alleen zo niet of de pinout helemaal overeen komt, maar volgens mij wel. Ik gebruik het ding eigenlijk nooit (ligt nu al een jaar in een bak met hardware), dus heb nog niet eens getest in hoeverre dat zo werkt :P

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-02 20:43
Ik heb zelf dit probleem ook gehad.

Zo is het bij mij toen opgelost.
1x Sweex 3 ports firewirekaart gekocht en zelf ingebouwd.
Op deze kaart zitten 2x externe en 1x interne aansluiting.
Letop wel op !, normale stekkers, geen losse pen stekker zoals op de foto.

Bij de lokale elektro zaak heb ik een firewire snoertje gekocht en op maat laten maken met een print pen stekker eraan.

Kosten 2,95 euro voor de snoer en 10 euro voor de stekker laten monteren.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zo ben ik al tijden opzoek (geweest) voor een PCI USB2.0 kaart met dergelijke hearders. Ik kan je zeggen dat kun je vergeten, die dingen schijnen niet los verkocht te worden. Een enkel keer zie je ze op een insteekkaart zitten die in een "merk computer" zit of heeft gezeten, maar verder helemaal niet. Je zult waarschijnlijk zelf aan het knutselen moeten, aan de hand van een "normale" firewire PCI kaart.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Het grappige is, dat ik al een Soundblaster Audigy2 heb waar deze Interne aansluiting wél op zit. Alleen ziet mijn pc de audiokaart niet meer als ik het stekkertje erin stop (het zal wel liggen aan de pinout). Ik heb zo het gevoel dat de Sweex en knutselen de beste keuze is...
Pagina: 1