Hoe de beste Google results krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:30
Onze bedrijfsnaam zoals hij geregistreerd is bij de KvK en wij hem officieel voeren: Woord1-Woord2. Ik kan helaas niet de echte naam geven, omdat Google ook graag GoT doorzoekt ;)

Nu hebben we het domein woord1woord2.nl. Het domein woord1-woord2.nl bestaat ook maar is niet van ons.

Nu zijn we bezig met het opzetten van een nieuwe website waarmee we hoog proberen te komen in de Google ranks. Het is vanzelfsprekend dat we op de website Woord1-Woord2 als bedrijfsnaam gebruiken.

Echter als je onze bedrijfsnaam hoort is je eerste ingeving dat je het schrijft als Woord1woord2. Lekker lastig dus ;)

Hoe groot is de kans dat Google onze site toch vind wanneer mensen zoeken op Woord1woord2?

Of negert Google het streepje tussen beide woorden? (woord1 = 3 letters, woord2 = 4 letters)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je het inricht en regelt ;)

Kijk ook eens in het volgende topic: lijkt me dat je vraag daar beter past en sneller beantwoord wordt :)

[rml][ SEO] Tips & Trucs[/rml]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Mogen jullie wel zomaar dezelfde bedrijfsnaam voeren als bedrijf woord1-woord2? :?

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 18-04-2006 19:05 ]

• Spixo
vosss schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:05:
Mogen jullie wel zomaar dezelfde bedrijfsnaam voeren als bedrijf woord1-woord2? :?
Woord1-woord2.nl is een scoutingvereniging, die toevallig hetzelfde heet als onze bedrijfsnaam. Verder geen probleem, beide partijen weten van elkaars bestaan af. ;)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hangt er ook vanaf welke woorden woord1 en woord2 zijn. Bij algemene woorden, waar je nu bij Google vooral grote sites vindt, kom je niet zomaar bij de eerste 10.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

André

Analytics dude

Ricardo87 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 18:58:
Hoe groot is de kans dat Google onze site toch vind wanneer mensen zoeken op Woord1woord2?

Of negert Google het streepje tussen beide woorden? (woord1 = 3 letters, woord2 = 4 letters)
Jullie domein is Woord1Woord2, als er dan gezocht word op Woord1Woord2 kun je er bijna van uit gaan dat je op1 staat (mist het niet een algemeen woord is).

Als er gezocht wordt op Woord1-Woord2 heb je kans dat die site met het domein met het streepje bovenaan komt.

Het ligt een beetje aan de populariteit van beide sites. Maar mijn ervaring is dat bedrijven vaak meer populariteit vergaren op internet vanwege allerlei gidsen.

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ricardo87 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:08:
[...]

Woord1-woord2.nl is een scoutingvereniging, die toevallig hetzelfde heet als onze bedrijfsnaam. Verder geen probleem, beide partijen weten van elkaars bestaan af. ;)
Misschien kan jullie bedrijf een banner kopen op de website woord1woord2.nl?
"Bent u op zoek naar ....bedrijf Woord1-Woord2? klik hier"
Scouting verenigingen zitten bijna altijd krap bij kas (teruglopende subsidies) dus wat extra €€€ komen daar vast wel van pas.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 10:09
Volgens mij lag het zo :
( correct me if i'm wrong )
Is dat google Woord1-Woord2 ziet als 2 woorden
en aan elkaar geschreven als 1 woord.

Ik denk toch dat mensen vaker aan 2 worden denken ( bv : Xclusief Design )
Dus dat zullen ze ook gaan intypen in google, waardoor degene met de betere domeinnaam ( die met het "-" ) eerder naar voren komt.

Maar daarnaast is het zeer zeker ook van belang om semetrisch en W3C code te hebben. eventueel link partners. Meta Tags en dergelijke. er zijn zoveel factoren die meespelen met SEO. Dat je niet alleen uit kan gaan van je domeinnaam.

Op het moment ( dit is wat ik denk ) dat jou website volgens "Google" beter is.. zal je ook bij een zoekterm uit elkaar geschreven beter naar voren komen.

Just my 2 cents.. and correct me if i'm wrong

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
semetrisch
?
Bedoel je semantisch of bedoel je iets anders?

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Los van de zoekresultaten, een domein zonder streepje is een stuk makkelijker te typen voor veel mensen. In combinatie met het feit dat de eerste ingeving van mensen is om je bedrijfsnaam zonder streepje te typen, zou ik voor de domeinnaam zonder streep kiezen.

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 10:09
djluc schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:44:
[...]
?
Bedoel je semantisch of bedoel je iets anders?
Yup Yup.... Tis nog vroeg he ;)

• Spixo
Rickets schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:51:
Los van de zoekresultaten, een domein zonder streepje is een stuk makkelijker te typen voor veel mensen. In combinatie met het feit dat de eerste ingeving van mensen is om je bedrijfsnaam zonder streepje te typen, zou ik voor de domeinnaam zonder streep kiezen.
Inderdaad dat is nu precies de situatie zoals we nu hebben. Mensen zullen onze naam in 99% van de gevallen schrijven als woord1woord2, en met het domein woord1woord2.nl zitten we dus goed.

Maar ik zit te twijfelen, wanneer iemand in Google woord1woord2 intoetst vind Google onze site dan belangrijk ondanks dat op de site alleen woord1-woord2 wordt gebruikt?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb het domeinnaam virtual-life.net. Als je op Google zoekt naar "virtual-life" Temporarily closed staat het domein in de resultaten, dit geld ook als je zoekt op "virtual life" Temporarily closed. Zoek je op "virtuallife" Temporarily closed staat het domein niet in de resultaten.

Hopelijk brengt dit verheldering :P

[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 19-04-2006 12:10 ]

🌞🍃

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Waarom gebruik je die naam in de tekst niet gewoon zoals je wilt. Eventueel gebruik je een technologie als SIF om het woord overal te vervangen..
Pagina: 1