[710V] Maximaal 1024x768?

Pagina: 1
Acties:

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Hoi,

Mijn Samsung SyncMaster 172v heeft het enige tijd geleden begeven. Gelukkig zat er nog garantie op en kon ik een refurbished model terug krijgen. Deze heb ik vandaag op kunnen halen.

Het is alleen een ander type geworden, de Samsung SyncMaster 710v. Geen probleem zou je zeggen.

Alleen heb ik hem aangesloten en Windows herkent hem als een 510. Een 15" model dus. Ik krijg de resolutie dan ook niet hoger als 1024x768. Nu heb ik al van de CD en ook van de Samsung website de drivers geinstalleerd van de 710V. Ik kan de resolutie dan wel veranderen in 1280x1024. Alleen ziet het beeld er dan niet uit! Het is helemaal uitgerekt.

Alleen 1024x768 of lager ziet er fatsoenlijk uit. Ik heb ook al de ATI Catalyst drivers geupdate, maar zonder resultaat.

Is dit scherm gewoon niet goed of zie ik iets over het hoofd?

Specs:

Asus Pundit met Radeon 9100 IGP onboard video kaart.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:49

_Ernst_

Mark It Zero!

Als je geen drivers installeerd, kun je dan niet de juiste resolutie en refresh rate kiezen via "alle modi weergeven" bij de eigenschappen van je videokaart? Of werkt het dan ook niet?

Last.fm

• Bart
Ik kan de goeie resolutie wel kiezen als ik de goeie drivers installeer. Maar dan ziet het beeld er niet uit. Als ik de standaard monitor driver kies dan kan ik ook niet hoger als 1024x768.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-07 11:46
Klinkt gek, maar heb je bij de 710v drivers (laten we het zo maar noemen), wel op het Auto knopje gedrukt (meest rechterknopje op je monitor)?

• Bart
Ja hij gaat zelf al Auto adjusten als ik 1280x1024 kies. Maar dan wordt het hele beeld uitgerekt. Ook als ik zelf nog een keer op Auto druk blijft het hetzelfde.

Als ik met de muis zeg maar "buiten het beeld" ga dan scrollt die gewoon mee. 1280x768 ziet er wel nog enig sinds uit. Lijkt erop dat die gewoon niet meer pixels heeft als 1024x768.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Het auto knopje verandert niets aan je resolutie.

Daarnaast zou het onmogelijk moeten zijn om een 710V als een 510V te laten herkennen of je moet op een of andere manier drivers forcen.

Er zijn 2 manieren om dit op te lossen....

1. Zoek / Probeer wat aan je drivers te veranderen.
2. Installeer de 710V als Plug en Play monitor.

Persoonlijk zou ik voor Optie 1 gaan en geloof me zolang hij hem herkent als 510V doe je gewoon iets niet goed met de drivers.
Ik ben zelf in het bezit van 2 , 913N's en een 913V en op mijn werk, werk ik met de 710N + 740BF.
De drivers komen per serie dus: 913N drivers bevatten ook informatie voor 913V schermen, maar van 15 inch naar 17 inch is onmogelijk.
Probeer de laatste drivers eens van Samsung zelf.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Bart
Ik heb de laatste drivers al geprobeerd van de website. En voor die 510 detectie hoef ik niks te doen. Dat maakt Windows erzelf van. Ik force nu juist de 710v drivers.

Met Plug en Play scherm kom ik ook niet hoger als 1024x768. Dit bedoelde ik met standaard driver een paar posts terug.

Verwijderd

toevallig een tv eraan zitten ;)

• Bart
nope, zit niks extra's aan. Ook nooit gezeten.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-07 15:23
heb je de drivers van de 510 wel verwijderd?

• Bart
Hoezo verwijderen? Zijn de standaard drivers van Windows. Ik kies gewoon voor Stuurprogramma bijwerken in apparaatbeheer en kies dan de 710V drivers. Hij zegt dan ook netjes dat het een 710V is en de resolutie kan dan tot max. 1280x1024.

Maar dat ziet er dus niet uit zoals ik al zei.

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Hier eigenlijk hetzelfde met een Samsung 172x. Adapter had het begeven en helaas hebben ze gelijk alles omgewisseld.
Met als gevolg dat mijn windows installatie naar de knoppen is en ik niet meer zonder een X (lees > 10x) op OK en cancel moet klikken op uberhaubt in windows te komen.

Als uiteindelijk windows geladen is, dan kan ik de resolutie naar 1280*1024 zetten, maar na de herstart heb ik geen beeld meer. Het laatste wat je nog ziet is het logo van windows tijdens het opstarten (dat window met het balkje).

Windows opnieuw installeren lukt ook niet, maar dat is een ander verhaal.

Videokaart: Intel Graphics Media Accelerator 900
Ingestelde refreshrate: 60
Driverversie: 14.19.50

[ Voor 3% gewijzigd door _Rayman_ op 22-04-2006 18:46 ]

Pagina: 1