Toon posts:

Server

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc samen te stellen (om te gebruiken als server).
Hij zou voor volgende taken moeten dienen:
=> Web Server - IIS
=> Remote desktop (via Windows Remote Desktop)
=> Video-codering (bedoeling is dat terwijl ik om mijn laptop werk, ik op mijn pc video's laat omzetten van/naar mpeg4/mpeg2)
=> Bestanden delen

Ik heb ondertussen al eens rondgekeken, maar ik weet niet goed welke processor ik zou nemen.
Ik had gedacht aan oftewel een Intel Pentium PIV 630 (3 Ghz) of een AMD Athlon 64 3200+

Welke zouden jullie aanraden? Mijn budget ligt rond de € 700 - € 800, aan de processor zou ik liever niet meer dan € 200 besteden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 18:44 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:40
heb je zelf al wat opgezocht?

kijk eens bij dell.. dan kleine ondernemingen -> towerservers

[ Voor 53% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-04-2006 18:47 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Verwijderd

Topicstarter
Heb al enkele reviews gelezen op internet, daar raden ze vooral Intel Pentium 4 aan (voor de videobewerking). Heb vandaag echter met enkele klasgenoten op school (die daar meer van kennen) en die raden dan weer de AMD athlon aan.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zijn er in deze ordes ook servers bij dell etc te koop?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
heb je zelf al wat opgezocht?

kijk eens bij dell.. dan kleine ondernemingen -> towerservers
Bedankt voor de tip, bij Dell heb ik idd gevonden wat ik zocht :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 18:54 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Video bewerken/coderen kun je het best grijpen naar een Pentium.
Athlons zijn heerlijke procs, maar voor video bewerking zijn Pentiums net iets beter.
Ga je echter op het stroomverbruik letten dan kun je toch weer beter voor een AMD Athlon kiezen en het verschil met de Pentium kwa performence in videobewerking is niet bijster groot.
Dus eigenlijk is een "beste" niet vast te stellen. Wil je puur het aller snelste voor videobewerking -> Pentium

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daarom, beetje zelf onderzoek kan geen kwaad :)

Heeft ook een computer!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:54

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hoevaak en hoelang wil je video's coderen? Als hij 24/7 moet loeien is het een goede investering. Als je af en toe een film encode of zoiets als de helft van de tijd kun je als je het mij vraagt beter je geld in je zak houden.

Ga dan voor een goedkoper platform (ala socket A?) en steek het overgebleven geld in je zak of koop hiervan _goede_ HDD's (Aangezien deze nog weleens worden vergeten in een server systeem).

De overige taken (bestanden delen/Terminal Services/Webserver) zijn zeker niet de zwaarste taken die je een PC kunt geven, ook dit kan prima met een Socket A CPU.

www.google.nl

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

sbrebels, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.