Toon posts:

[XP] Windows x64 Naar Windows x32*

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Zit hier met een gigantische probleem...

Sinds ik XP Pro x64 gebruik en erachter ben dat het helemaal nix is met drivers zoeken etc..
Had hem redelijk draaien na dagen lang zoeken naar drivers enzo maar het blijft gewoon nix...
Dus dan maar terug naar x32...yeah right...
Nou erkent elk (ook originele) Windows Pro/Home x32 met install (setup) mijn CPU niet meer..
harstikke leuk die x64...
Is het mogelijk dat er iets in die moederboord is omgezet en niet meer terug valt te zetten ofzo?!
echt vaag...
Gelijk met Setup/install geeft die al gewoon aan dat die me CPU niet erkent en krijg dan een
optie om te kiezen wat ik wel heb...pfff... "Other" en iets van "x86 blablabla" of zoiets..en
natuurlijk allebei niet werken...leukste van alles...
Zit hier nu op x64 met een nog 7 dagen geldig windows dus weer alles kwijt weer alles installeren
weer alles mooi maken weer alles downen weer etc... het is wel duidelijk :(

Thx

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:47

d_star

Maharadja of the Year :-/

...iets met een glazen bol enzo...

M.a.w. post ff je systeem-specs!

En wat heb je zelf al ondernomen om het probleem op te lossen?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Verwijderd

Topicstarter
hehe... die heb ik maar die snap er ook nix van ;)

Microsoft Windows XP Pro x64 Edition Version 2003 SP1

ASUS A8V Deluxe AMD Athlon 3000+ 1.80 GHz, 1.00GB Ram

Als je meer nodig heb zeg het dan a.u.b :)

Er aan gedaan ?! tja.. uhhh bios helemaal uitgepluist omdat met installeren
mischien iets is aangezet door x64..maar kon nix vinden helaas...
voor de rest geen idee wat ik kan doen...
Thx

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 18:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je proberen je topicstart eens zo in te delen dat we een idee hebben wat je nou bedoelt en het liefste met normaal taalgebruik? Niks vs. nix enzo ;)

Verder - wtf bedoel je met "Nou erkent elk (ook originele) Windows Pro/Home x32 met install (setup) mijn CPU niet meer..
harstikke leuk die x64..." waar blijkt dat uit? Staat er een rood kruis door je CPU tijdens installatie?

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Ik heb zelf een X64 blabla prof op een Asus32X nogwat masjien.
En als ik dan boot van floppy; krijg ik gewoon iets van MSDos bla bla en nog wat (yeah right).

Twee conclusies:

1. Het moederbord start gewoon in non-64 bit mode
2. Als je je taalgebruik niet verbetert, verwacht dan niet al te veel van je antwoorden

Verwijderd

Topicstarter
@elevator

Zal me best doen..;)

Wat ik al zei met setup en na me driver kiezen van me HD op floppy (F6) wil
Windows niet verder installeren omdat hij niet mijn CPU erkent..
en krijg dan een optie om te kiezen wat voor CPU ik wel heb..de 2 opties
die ik krijg in setup werken in ieder geval niet...
sorry voor onduidelijkheid maar ben ook maar een mens en een gefrusteerde windows gebruiker :P
en die rode kruis heb ik nog nooit gezien...

@rrenzo

non-64 bit mode ?! is dat een optie in de bios ?! heb me manual nog uitgepluist maar kon niks vinden helaas...

2..Doe me best...

Dit is een soortgelijke verhaal:
http://www.planetamd64.com/lofiversion/index.php/t14155.html

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
Probeer een BIOS reset en als dat niet werkt een BIOS-update. X64 kan het probleem niet zijn: die beïnvloed de hardware niet en bestaat op dat moment alleen maar uit data. Bedoel daarmee te zeggen dat x64, als je van WinXP cd boot, totaal niet wordt geladen en dus ook niets kan beïnvloeden :).

Verwijderd

Topicstarter
@The_Virus

Zit wat in maar...

heb net wat gevonden..weet niet of het ook daadwerkelijk ook speelt bij mijn..

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD64

AMD CPU heeft dus 2 modes Legacy (x32 ) en Long Mode (x64) kan het niet zo zijn dat
me CPU daarom niet erkent wordt ?
Mischien toch hardwarematig omgezet...of ga ik tever met zoeken...

weet in ieder wat ik allemaal heb verteld dat het zo is...
En wat ik vergeten ben te vertellen...is dat nou zoveel pogingen Windows x32 te installeren
en niet lukt en daarna x64 installeer gaat alles koek en ei....

En kwa bios...

Nou... dat durf ik zeg maar niet (nooit gedaan) heb gister wel bij asus.com naar updates gezocht
en uitgepluist hoe dat ging op google maar snap er weinig van...

Dan moet er echt stap bij stap uitgelegd worden hoe het gaat want las ook als je doet
dat er een kans bestaat dat je een hoop ken verzieken dat was mijn reden zeg maar
om te stoppen met zoeken en er werk van maken ;)

Bedankt voor de help

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Krijg je een fout melding? Zoja geef deze dan ff.

En niet "erkent" zeg de setup dit of zelf verzonnen?
Dit is wel een apart geval ik ga ff voor je zoeken.

edit/
Uit welke twee cpu kan je kiezen?misschien "Legacy mode" en "Long mode" heb dit nog nooit gezien maar je weet maar nooit.

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2006 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
@mad_max

De fout melding zelf kan ik ff niet precies voor me halen die Setup aangaf...
was iets van...
Setup could not "herkennen" (weet de engels woord ff niet meer iets van aterminate?!) your
CPU processor, please choose which one is in order...of zoiets dan natuurlijk...

Setup zegt dat... dit kan ik niet zelf verzinnen helaas ;)

Als ik het goed kan herinerren waren de 2 opties:

1 x86 ... (weet deze niet zeker)
2 Other (deze weet ik wel zeker)

Legacy of Long mode waren de opties zeker niet zoals je ziet anders was ik er nu opzeker uit :)

Bedankt..hopelijk kom ik een stap verder want over 6 dagen (lecentie van windows verlopen) kom
ik weer achter helaas...

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

ja, als je niet weet welke fout melding hij heeft gegeven,dan kan ik ook niet echt goed gaan zoeken op het web. het eerste wat ik altijd doe is de fout melding door google halen en 99% kans dat er een oplossing/meer info bij zit.

Begin maar eerst met het opzoeken van de foutmelding en google.

En als je other kies wat krijg je dan?

[ Voor 103% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2006 20:43 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:32:
@The_Virus

Zit wat in maar...

heb net wat gevonden..weet niet of het ook daadwerkelijk ook speelt bij mijn..

http://en.wikipedia.org/wiki/AMD64

AMD CPU heeft dus 2 modes Legacy (x32 ) en Long Mode (x64) kan het niet zo zijn dat
me CPU daarom niet erkent wordt ?
Mischien toch hardwarematig omgezet...of ga ik tever met zoeken...

weet in ieder wat ik allemaal heb verteld dat het zo is...
En wat ik vergeten ben te vertellen...is dat nou zoveel pogingen Windows x32 te installeren
en niet lukt en daarna x64 installeer gaat alles koek en ei....

En kwa bios...

Nou... dat durf ik zeg maar niet (nooit gedaan) heb gister wel bij asus.com naar updates gezocht

Dan moet er echt stap bij stap uitgelegd worden hoe het gaat want las ook als je doet
dat er een kans bestaat dat je een hoop ken verzieken dat was mijn reden zeg maar
om te stoppen met zoeken en er werk van maken ;)

Bedankt voor de help
Dat omzetten hoeft niet, daar zorgt de CPU/het moederbord/what ever :P zelf voor. Ik draai zelf dual boot x86 en x64 en hoef niets anders te doen dan het OS te selecteren. Dus daar zal het probleem hem iig niet inzitten. Maar heb je nou al een BIOS reset geprobeerd? Werkt in 9 van de 10 gevallen.

Verwijderd

Topicstarter
@mad_max

Snap ik.. daar ben ik al 2 uur mee bezig ;)
Heb zoveel mogelijk opties opgezocht, alles zo'n beetje gehad, doe me best...

Beide opties probeert install verder tegaan en kreeg een blauw scherm of setup hangde (freeze)..
En weet helaas niet meer wat die blauwe scherm was (lesje voor de volgende keer..ik weet het)
non paged fault in default area was het.. alleen uit ervaring weet ik dat daar er heel veel van zijn...

Sorry dat ik niet meer info ken geven...

Houd denk ik op, weet zelf ook niet meer wat ik moet doen of zoeken, zal wel screenshots maken
(digicam) over 6 dagen dan word een hoop duidelijk voor iedereen en dat ik niet uit me nek lul :P

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@The__Virus
lees de rest ook ff.

edit/
probeer dit eens, weet niet of het gaat werken maar het val te proberen.
The prompt Press F6 if you need to install a third party SCSI or RAID driver will be displayed at the bottom of the setup screen. At this point, you should press F5 (not F6). A new screen will be displayed Setup could not determine the type of computer you have or you have chosen to manually specify the computer type. From the menu displayed on screen, select Standard PC and press Enter. W2K installation continues as normal; Computer Centre staff have not observed any ill effects result from this workaround.
Je moet geloof ik alleen niet standaard pc kiezen, weet uit mijn hoofd ff niet welke je wel moet kiezen.
misschien kan iemand ff mijn geheugen opfrissen. ;)

edit/2
Je moet "acpi uniprocessor" kiezen

[ Voor 112% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2006 20:49 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:42:
@mad_max

Snap ik.. daar ben ik al 2 uur mee bezig ;)
Heb zoveel mogelijk opties opgezocht, alles zo'n beetje gehad, doe me best...

Beide opties probeert install verder tegaan en kreeg een blauw scherm of setup hangde (freeze)..
En weet helaas niet meer wat die blauwe scherm was (lesje voor de volgende keer..ik weet het)
non paged fault in default area was het.. alleen uit ervaring weet ik dat daar er heel veel van zijn...

Sorry dat ik niet meer info ken geven...

Houd denk ik op, weet zelf ook niet meer wat ik moet doen of zoeken, zal wel screenshots maken
(digicam) over 6 dagen dan word een hoop duidelijk voor iedereen en dat ik niet uit me nek lul :P
Trek je baterij eens uit je mobo (zodra pc uit staat en stekker eraf) en wacht 5 minuten prop daarna de baterij met de gladde kant naar boven weer terug en stop de stroom er weer op. Nadat je dit gedaan hebt zal de bios met een foutmelding komen selecteer load defaults (f1/f5/fwhatever) en probeer dan je cdrom eens weer.

alternativ

Verwijderd

Topicstarter
oops..sorry.. iets te haastig geweest...

Hmmm die "Standard PC" komt me ineens heel bekend voor dat was volgens mijn de 1ste optie...

Maar okay...

Dat ga ik opzeker ff proberen, zal het ff opschrijven voordat ik het weer vergeet..;)

En kwa die BIOS Update had ik al uitgelegd..

"Nou... dat durf ik zeg maar niet (nooit gedaan) heb gister wel bij asus.com naar updates gezocht

om te stoppen met zoeken en er werk van maken "

Maar zal er ff weer naar googlen en gelijk met de nieuwe install over een paar dagen opzeker doen
als ik het aandurft, de ene zegt makkie, de ander zegt wees voorzichtig en de ander weer
niet aan beginnen...verwarrend allemaal :)

Bedankt voor de hulp

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Wat ik me afvraag is ...

"configuratiescherm<>systeem<>apparaatbeheer<>computer" wat staat er onder computer bij jou?

EDIT/

Je moet "acpi uniprocessor" kiezen en niet "standaard pc"

En bios update moet je ook niet doen als je niet zeker van je zaak bent, en als alles werkt hoef je het ook niet te doen.het is een makkie als je weet awat je doet maar kijk er wel mee uit.

[ Voor 90% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2006 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
@mad_max

Heb hem al opgeschreven ;)

AMD Athlon 64 Processor 3000+
1.80 Ghz, 1.00 GB ram

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 21:02 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Volg het pad eens naar configuratiescherm<>systeem<>apparaatbeheer<>computer" wat staat er dan onder computer bij jou? Jij bent gestopt bij "systeem" ga eens verder naar apparaatbeheer en dan onder het kopje "computer" kijken

Had het ook niet goed uitgelegt wat ik bedoelde. :P

[ Voor 63% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2006 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
oops...

zit met een engels versie.. moest ff zoeken..sorry

ACPI Uniprocesor x64-based PC

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat klopt dus wel zoals verwacht.

Ik heb een tijdje terug ook moeten kiezen welke processor ik had denk ook dat je probleem dan is opgelost laat het ons ff weten. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Okay dan :)

Zal het zeker laten weten, en nogmaals bedankt...

Heb er eigenlijk nu al zin aan te beginnen met meer info maar moet slapen helaas en
morgen kan niet want me dvd+ zijn nog niet binnen want moet ahum...
ongeveer 20 dvd's branden anders ben ik alles kwijt dat was zeg maar ook een dilemma voor mijn ;)

THX!

Verwijderd

Topicstarter
Okay..daar gaan we weer...

Heb net me bios geupdate (1017) en F5 in setup ingedrukt en krijg alsnog dezelfde melding:

Setup could not determine the type of computer you have or you have chosen to manually specify the computer type

1. Compatible PC with I-486 support
2. Other

Geen ACPI Uniprocessor...

Nog een 2 dagen geldige windows...ach..dvd's zijn gebrand in ieder geval ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan kan je toch gewoon even activeren? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
niet als je van x64 vanaf wilt :P