Toon posts:

Welke ADSL modem-router (+wireless)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic, hebben we thuis besloten een nieuwe adsl modem-router te kopen. (Eventueel ADSL modem en een router apart, als hierin een betere optie zou zijn). Het toestel / de toestellen moeten het volgende bieden: ADSL modem uiteraard, met een stabiele connectie (dus niet de problemen als met onze huidige modem-router, zie het andere topic). We zitten momenteel op 6mb/s, maar de modem zou dus ook met een snellere lijn te gebruiken moeten zijn (des te meer des te beter uiteraard). Het is voor een analoge lijn (dus PSTN, dus Annex A dacht ik ?) Daarbij ook een router voor 4 pc's met kabel + ook nog wireless. Wederom voor een stabiel en snel netwerk.

Gezien de slecht ervaring met Linksys heb ik dit merk zo goed als uitgesloten en ben op zoek gegaan naar andere courante merken. Zo ben ik al opzoek gegaan naar een modem-router van US Robotics en heb de deze gevonden: klik. Dit lijkt me op het eerste zicht wat ik allemaal nodig heb. Ook bij belkin ben ik al gaan zien, maar daar kan ik niet goed aan uit. Ze hebben daar draadloze G + MIMO netwerkproducten en draadloze Pre-N netwerkproducten. Bij de Pre-N producten ben ik de deze al tegengekomen. Ziet er wel nogal onconventioneel uit van vorm, dus twijfel ik of ik juist aan het kijken ben. Bij de gewone wireless G producten van belkin zijn er zeer veel producten die op het eerste zicht aan de eisen voldoen, echter zie ik niet waarin ze onderlinge van elkaar verschillen. Ik kom ook routers tegen waarop je je printer met USB kan aansluiten, en dat die zich dan als netwerkprinter zou gaan gedragen, dit zou ook een welkome optie zijn.

Dusja die US Robotics modem-router ziet er al goed uit, wat ik nodig heb. Iemand die hiermee ervaring heeft of toch anderen kan aaraden? Zijn er problemen bekend, bij sommige producten, zoals bij de linksys router het geval was? Welke merken bieden goede ondersteuning op gebied van software/drivers/firmware?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 18:04 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Koop een Speedtouch 580 of 716. Perfecte toestellen, makkelijk configureerbaar, wireless LAN werkt perfect stabiel en ze doen ook hoge snelheden. Ik zou niet naar Belkin spul kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal direct eens naar ie speedtouch toestellen kijken, hebben die ook USB printer -> netwerkprinter technologie? Zijn het betere alternatieven voor die US Robotics, en waarom geen belkin?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
SpeedTouch, Belkin, USR zijn allemaal prima modems/routers en ongeveer gelijkwaardig qua kwaliteit. Het voordeel dat een ST heeft is dat ie volledig door je ISP wordt ondersteund itt andere merken. De ST580 en ST716 hebben overigens geen printerpoorten.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Even een schaamteloze kick, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Bij veel van deze apparaten zie ik veel problemen als ik er op zoek, zoek bv eens op een linksys draadloze ADSL modem/router. Nu vroeg ik me af welke draadloze modem/router nu weinig problemen geeft, want ik heb niet zoveel zin in gezeik natuurlijk.

Is dat bij zo'n alcatel speedtouch het geval?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Speedtouch heb ik gehad, na een maand vervangen door een Linksys AG241.

Voor wireless gebruik ik de WAP54G, die 2 (is maar 1 nodig) hangen in de top van het huis, mooi groot bereik.
Werkt perfect zo, die wapjes hebben een goed bereik omdat ze niet verstopt zijn, ADSL modem is wel verstopt.

Enne...
Desktops sluit je bij voorkeur -niet- wireless aan maar wired, is zoveel stabieler...
Kabels rond je antenne, pc die in een kast staat en dan nog zeuren over wegvallende wifi.
En je hebt uiteraard geen signaalsterkte 'uitstekend' nodig voor een goed werkende verbinding.

[ Voor 55% gewijzigd door Romke op 07-09-2006 14:54 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het is voor een notebook ;)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Even een schopje. Iemand trouwens ook ervaring met een Asus Wireless modem/router? Heb zelf een Asus notebook en ben dara namelijk erg tevreden over, maar dat zegt alleen wat over mijn notebook en nogniet of hun andere producten ook goed zijn.
Pagina: 1