[Psion 7] Internettoegang via modem of via LAN?

Pagina: 1
Acties:

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ha beste mensen, ik heb ook weer eens een vraag :)

Bij mij in de kast ligt nu al een tijdje een Psion Series 7 (soort mini-laptop) te verstoffen, en ik wilde er toch weer eens wat mee gaan doen.

Bij het ding zat een Psion GoldCard inbelmodem om te kunnen internetten.
Aangesloten aan 'de buitenlijn', nummer gekozen, werkte prima. (snelheid niet van belang)
Helaas moet ik het ding dus steeds op de telefoonlijn aansluiten (en betalen dus), terwijl ik hem ook anders zou kunnen laten lopen.

Op Marktplaats/eBay zijn namelijk oude telefooncentrales te koop, en mijn plan was om de psion via een lange telefoonkabel met de centrale te verbinden, en om aan een tweede poort een extern 56k modem te hangen. Dat modem gaat naar mijn PC, waar ik met software het ding laat routen naar het netwerk.

Op de Psion zou ik dan in principe naar het modem kunnen bellen om zo te kunnen internetten.
Offtopic: Is het eigenlijk 'de modem' of moet je 'het modem' zeggen? Hoor het allebei vaak namelijk :)

Wat ik echter ook hoor op internet is dat je met een omweg soms een PCIMCIA-lankaart aan de praat krijgt. Dit zou helemaal ideaal zijn omdat je dan niet met al die analoge zooi hoeft te werken, en direct toegang hebt.
Voor de opvolger van de Series 7, de NetBook, zou dit kunnen, maar voor de Series7 was dit niet mogelijk volgens Psion.

Daarom mijn vraag:
Zal de modemsituatie situatie zinnig zijn, of is het beter om een PCIMCIA-lankaartje te gebruiken?
(Als er dus lankaartjes zijn die op mijn psion werken)

De search leverde overigens best wat op soms, maar ik weet niet zeker of het met deze hardware ook kan, en op deze manier. Ook omdat het laatste topic vrij oud is besloot ik maar een nieuwe te maken :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Als je een "flash rom" aanschaft, kan je je Psion 7 upgraden naar een netbook:
3. last of all i have been reading about upgrading the psion 7 to a netbook with some rom, I saw a site
http://www.expansys.com/product.asp...urce=TMP_PSION7
which sells the roms, dont ask me if they work or not though. Friend has only had the psion for little on a week.

3. The netBook personality module will turn a Series 7 into a netBook, meaning that you will be able to connect it to an ethernet LAN both wired and wirelessly (obviously you will need to buy a supported ethernet PC Card), and also it makes you able to upgrade the OS as Psion write newer versions. These are both killer features - the latest netBook OS has the wonderful Opera web browser built into it rather than Psion's own (terrible, by their own admission) Web program.

Bron