Toon posts:

Verlengkabel heeft m'n hoofdtelefoon-plug opgegeten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen paasweekend was ik naar een scene-party in Duitsland (Breakpoint). Omdat de kabel van mijn hoofdtelefoon (Beyerdynamic DT990) enigszins aan de korte kant is had ik een verlengkabel nodig.

Dus ik vlak voor vertrek nog even langs de plaatselijke elektroboer om een kabeltje te kopen. Wel wat aan de dure kant (€ 6,25), maar ik had geen tijd meer om verder rond te shoppen.

Het viel me op de party al op dat het allemaal wel erg strak zat; er was best nog wat kracht nodig om 't stekkertje van m'n hoofdtelefoon in de verlengkabel te steken.

Na thuiskomst sloot ik m'n hoofdtelefoon weer op de gebruikelijke manier aan. Tot mijn grote schrik weigerde toen het linker kanaal dienst, ook op andere dan m'n gebruikelijke geluidsbronnen. "Nouja," dacht ik, "zal wel een kabelbreuk wezen", waarop ik naar Staffhorst in Utrecht toog om m'n hoofdtelefoon onder garantie te laten repareren.

Nadat ik 'm had ingeleverd begon me echter iets te dagen. Het (gold-plated) plugje van m'n hoofdtelefoon was bestwel beschadigd. Nu zit d'r bij m'n hoofdtelefoon een 3,5mm-naar-6,5mm converterplug die je d'r op schroeft. Enige beschadiging was dus wel te verwachten, maar op het voorste segmentje (waar het linker kanaal zit) ontbrak op sommige punten het goudlaagje helemaal en in het 2de segment (voor rechts) zat een groef.

Dus ik thuis nog eens een expendabel 3,5mm plugje gepakt en een paar keer in m'n verlengkabel rondgedraaid. Zie hier 't resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://web.irdc.nl/wouter/2006/plugje_kleiner.jpeg

Het moge duidelijk zijn dat 't verlengkabeltje de connector van m'n hoofdtelefoon flink beschadigd heeft, en waarschijnlijk ook 't uitvallen van 't linker kanaal heeft veroorzaakt. Nu is er een goede kans dat Beyerdynamic zoiets heeft van "ja daag, je hebt 't zelf gesloopt, dat repareren we niet onder garantie".

Heeft iemand hier misschien nog suggesties wat ik nu 't beste kan doen? Zijn hier misschien mensen met soortgelijke ervaringen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 17:51 ]

• Exyge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:44:
Nu is er een goede kans dat Beyerdynamic zoiets heeft van "ja daag, je hebt 't zelf gesloopt, dat repareren we niet onder garantie". Heeft iemand hier misschien nog suggesties wat ik nu 't beste kan doen? Zijn hier misschien mensen met soortgelijke ervaringen?
In principe is de fabrikant, of in jouw geval als consument de verkoper van de verlengkabel aansprakelijk. Hij zal de kosten dan moeten verhalen op de fabrikant. Er is je een product geleverd dat schade heeft toegebracht aan een product waarvoor het bedoelt was. Die schade moet je dus kunnen verhalen op de verkoper mochten ze bij Beyerdynamic je niet onder garantie willen helpen en kosten in rekening brengen. Maar daar wens ik je dan veel succes mee, ik denk niet dat je dat los krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Exyge schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:50:
[...]

Die schade moet je dus kunnen verhalen op de verkoper mochten ze bij Beyerdynamic je niet onder garantie willen helpen en kosten in rekening brengen. Maar daar wens ik je dan veel succes mee, ik denk niet dat je dat los krijgt.
Daar ben ik dus ook bang voor. En ik ben maar 'n arme student, dus een rechtzaak zit d'r waarschijnlijk ook niet in.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Een rechtszaak? Kom zeg.

Overigens zit links op je tip en recht op de ring.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Tja, de vraag is wie er fout is ?
De maker van de verlengkabel of de hoofdtelefoon ?
De een kan te krap zijn of de ander te groot.
Maar 1 is er niet goed, en het lijkt mij de verlengkabel te zijn, dus terug gaan. Je hebt kans dat ze je net niet uitlachen, wat je dan moet doen, geen idee, je kan dan naar een hoofdkantoor proberen te schrijven als dat er is of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Kaj. schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:57:
Overigens zit links op je tip en recht op de ring.
Ja, weet ik.

Je kunt overigens op dat plugje op links ook een beschadiging zien, waarschijnlijk van het insteken. En zo sterk is gold-plating nu ook weer niet, dus op mijn hoofdtelefoon-plug was dat veel erger ('t randje van 't voorste segment was vooral erg beschadigd). Maar helaas heb ik daar dus geen foto's van.
gabiballetje schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:03:
je kan dan naar een hoofdkantoor proberen te schrijven als dat er is of zo.
Geen idee. Het was gewoon de plaatselijke elektroboer en volgens mij is dat een kleine zelfstandige.

Op de verpakking van 't kabeltje staat overigens "Profitec" als merk, en verder wat duitstalige tekst. Ik heb wat gezocht, maar ik geloof niet dat ze een website hebben.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 10:42 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Waarschijnlijk komt dat verlengkabeltje gewoon met 10.000 tegelijk in een container met nog duizenden andere kabeltjes uit China, wat wordt ingekocht door een groothandel (die er een verpakking omheen doet) waar die kleine zelfstandige dan weer van koopt. Enige wat die kan doen is reclameren bij zijn groothandel en de boel terugsturen.
Display, Farnell, Reichelt, etc. doen dat allemaal op die manier; inkoop kosten ze geen donder en iedere elektrowinkel heeft er wel een zooi hangen. Goeie grap, gouden handel.

Maar goed, wacht eerst nou maar eens af wat Beyerdynamic zegt, daarna kun je altijd nog in paniek raken.
Pagina: 1