Linux installatie icm nVraid

Pagina: 1
Acties:

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-01 15:53
Een aantal dagen probeer ik nu al linux distro te installeren op een RAID0 array die gemaakt is door middel van nVraid. Ik ben toen eens met google gaan zoeken, en heb een aantal tuts gevonden waar door middel van Gentoo de array benaderd wordt, en vervolgens gepartitioneerd. Maar nu komt het.. je doet precies wat er staat: opstarten met 'gentoo dodmraid', en dan netjes met fdisk (moest overigens /sbin/fdisk doen) probeer je de meuk te partitioneren. Helaas.. Met fdisk en ook met cfdisk krijg ik een foutmelding dat de array niet geopend kon worden.

Ik heb vervolgens m'n data gebackuped, de schijf gecleared (stond windows, x64 en x86, op welke wel normaal werkten) en opnieuw de array aangemaakt. Echter hielp dit helemaal niks en fdisk kon de array nog niet openen.. Toen maar een oudere versie van de Gentoo LiveCD geprobeerd; probeerde eerst met 2006.0 en toen met 2005.1, zoals het in de tutorial staat. Ook dit leverde geen resultaat op...

Weet iemand hoe ik dit nu moet oplossen, of is het gewoon een kansloze zaak (en moet ik het maar op een andere schijf installeren)?

Specs:
AMD Athlon 64 3800+
DFI LanPary Ultra-D (nVraid BIOS v4.84)
XFX GeForce 7800GTX
MaXtor DiamondMax 10, 300GB (3x, waarvan 2 in RAID0)
MaXtor DiamondMax 10, 250GB (1x)