Hallo,
Ik heb hier een database met ongeveer 7000 bestaande contactpersonen. Voor deze contactpersonen wordt onder andere het telefoonnummer, fax en mobiel nummer vastgelegd.
Nu wil ik voor een nieuw contactpersoon ,voordat ik 'm toevoeg, controleren of deze al niet toegevoegd is op basis van bv. telefoonnummer.
Nu is het zo dat de nummers in de database geen vaste format hebben. Ik wil graag alleen
de numerieke waarden uit het databaseveld hebben of ook controleren op "+", "-", " ", etc.
bv.
Invoer: 2345-6668
nu moet hij ook matchen met bv. "23456668" en/of 23+456668
Heb het volgende geprobeerd:
maar die match ook op bv. 239456668 en dat wil ik juist niet.
en
maar dan gaat hij juist op zoek naar die pattern [+- ( )]
Wie heeft een oplossing?
Ik heb hier een database met ongeveer 7000 bestaande contactpersonen. Voor deze contactpersonen wordt onder andere het telefoonnummer, fax en mobiel nummer vastgelegd.
Nu wil ik voor een nieuw contactpersoon ,voordat ik 'm toevoeg, controleren of deze al niet toegevoegd is op basis van bv. telefoonnummer.
Nu is het zo dat de nummers in de database geen vaste format hebben. Ik wil graag alleen
de numerieke waarden uit het databaseveld hebben of ook controleren op "+", "-", " ", etc.
bv.
Invoer: 2345-6668
nu moet hij ook matchen met bv. "23456668" en/of 23+456668
Heb het volgende geprobeerd:
code:
1
| SELECT MAINPHONE FROM ACCOUNT WHERE MAINPHONE LIKE '%2%3%4%5%6%6%6%8%' |
maar die match ook op bv. 239456668 en dat wil ik juist niet.
en
code:
1
| SELECT MAINPHONE FROM ACCOUNT WHERE MAINPHONE LIKE '[+- ()]2[+- ()]3[+- ()]4[+- ()]5[+- ()]6[+- ()]6[+- ()]6[+- ()]8[+- ()]' |
maar dan gaat hij juist op zoek naar die pattern [+- ( )]
Wie heeft een oplossing?
Al het goeie.......