Toon posts:

(Access) Rapport vullen via een formulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben bezig met een database en ik kom ergens niet uit.. Ik gebruik Access 2003.

Ik heb een formulier waar ik 2 keuzelijsten op heb staan en een opdrachtknop. In de 2 keuzelijsten geef ik aan op wat voor criteria ik wil zoeken ('nummer' en 'taal') en als ik op de opdrachtknop druk, wil ik een rapportje die een lijstje weergeeft die gaat zoeken in een tabel op het nummer en de taal die ik dus gekozen heb op het formulier.

Geen idee hoe ik dit moet doen, en of dit zo wel de makkelijkste manier is (via een formulier een rapportje openen). Kunnen jullie mij helpen? Als ik onduidelijk ben geweest, zeg het dan maar :)

Thnx alvast.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Is m.i. vrij basic en je openingspost voldoet niet helmaal aan de voorwaarden, maar 't is net pasen geweest dus vooruit:
Koppel het rapport aan een query. In die query kan je bij criteria verwijzen naar de formulierkeuzelijsten (evt. via de opbouwknop=toverstokje met die drie puntjes). Simpel...

[ Voor 23% gewijzigd door PaulZ op 18-04-2006 16:42 ]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor je uitleg, maar ik weet dus niet hoe ik in een query verwijs naar die keuzelijsten. Ik weet het, ben nogal een access-n00b.... Maar ik vind het ook totaal niet leuk dus probeer er zo min mogelijk mee te werken.
Kun je me vertellen hoe ik dus in die query moet verwijzen naar de keuzelijsten? Thnx.

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
[...]bij criteria verwijzen naar de formulierkeuzelijsten (evt. via de opbouwknop=toverstokje met die drie puntjes[...]

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Topicstarter
Na wat verder klooien ben ik een stuk verder gekomen, thnx voor je hulp.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
iets in de trant van:

docmd.openreport "rptRaport",,,"WHERE taal = '" & cboTaal & "' AND nummer = " & cboNummer

Houdoe

Pagina: 1