Toon posts:

TV-out werkt niet op Sapphire ATI X850PRO PCI-X VIVO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer een 8 maanden geleden heb ik een nieuwe pc gekocht met een Sapphire ATI X850PRO PCI-X VIVO videokaart en een DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D moederbord. (geen id of dit van belang is, maar dan weten jullie het vast).

Toen ik de pc ongeveer een maand had, ben ik eens met de TV-out functie van de videokaart aan de slag gegaan. Ik weet nog dat het veel moeite heeft gekost, maar dat het uiteindelijk wel is gelukt.

Dit was dus 7 maanden geleden. Nu wilde ik vanochtend maar weer eens m'n TV-out aansluiten omdat ik dan vrijdag met wat vrienden lekker een filmpje van m'n pc op m'n tv kan kijken. Het probleem is, dat ik nu al sinds vanochtend bezig ben om ook maar iets werkend te krijgen maar het is me nog steeds niet gelukt.

M'n tv heeft een gewone s-video ingang:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundstage.com/video/columns/pics/svideo_connector.gif

M'n videokaart heeft een zo'n zelfde soort ingang maar dan met 9 pinnetjes en ik heb er een soort verloopstukje bij om het allemaal passend te krijgen:
Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/3411/p4180004small4wv.jpg

Het verloopstukje gaat aan 1 kant m'n pc in en aan de andere kant zit een s-video in en een s-video uitgang. Nu weet ik niet waar ik de s-videokabel nou in moet stoppen. Op beide manieren kan ATI Catalyst de tv niet vinden en als ik een beeld forceer krijg ik op beide manieren niets op m'n tv te zien.

Ik heb meerdere versies van ATI Catalyst gebruikt. Gebruik momenteel 4.12 maar welke versie ik ook installeer, niets doet het.

De TV geeft wel gewoon beeld als ik een andere pc met tv-out er op aansluit met dezelfde kabel, dus daar ligt het niet aan.

Verder heb ik al de "De grote tv-out FAQ" geraadpleegd, maar daar kwam ik ook niet verder mee.

Heeft iemand een idee wat mijn probleem is en wat de oplossing hier voor is? Het heeft ooit gewerkt dus het zou nu ook gewoon moeten werken.

EDIT: Videokaart is niet overgeklockt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 16:01 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
heb je behalve de Catalysts ook de bijbehorende WDM-drivers gebruikt?
dit omdat je een VIVO model hebt ipv een normale.

verder zou ik gewoon een recentere driver gebruiken, aangezien daar vaak Bugfixes inzitten, tenzij je met een nieuwere juist problemen krijgt. maar dat lijkt me ook niet jou probleem?
:)

PCI-Express wordt afgekort als PCI-E, PCI-X is een heel ander slot...
(negeer dit als het écht een PCI-X kaartje is, maar dan heb je denkik wel een collectors-item! :P )

[ Voor 23% gewijzigd door Puppetmaster op 18-04-2006 17:20 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruikte zo'n oude versie van de Catalyst drivers omdat deze toen op een cdrom bij m'n pc werden geleverd en het daarmee ooit wel gewerkt heb. Heb nu de nieuwste Catalyst en WDM drivers geinstalleerd, maar nog steeds geen resultaat.

Het kan best kloppen dat het PCI-E ipv PCI-X moet zijn. Ik had dit zo gekopieerd van de site waar ik destijds m'n pc besteld heb.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer eens wat andere versies van je driver.
Sluit je tv aan voordat je de pc aanzet.
Hoe weet je zeker dat je TV niet wordt herkend?
Beeldscherm instellingen nagelopen?

Ik roep zo maar wat dingen die bij mij uit ervaring wel eens fout gingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de hele dag verschillende driver versies geinstalleerd, maar niets hielp.

Ook geprobeerd of het uitmaakt wanneer ik de kabel er in steek, maar dat hielp ook niets.

In ATI Catalyst kun je in de Displays Manager zien welke beeldschermen er allemaal aangesloten zijn en daar staat alleen m'n monitor.

Verschillende beeldscherm instellingen geprobeerd, maar resulteerde net zoals de rest ook in niets.

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 15:46
Ik heb hetzelfde probleem met mijn X800GTO² (met dezelfde core: R480) ook mét VIVO en hetzelfde verloopstukje. Ik heb ook een nForce4 moederbord, maar denk niet dat het daar mee te maken heeft.
Ik heb al alle drivers (ook omega en NGO) geprobeerd maar het is nog nooit gelukt om beeld te krijgen, de tv wordt gewoon niet gededecteerd, zowel bij cinch als bij s-video. Door het te forceren gaat het ook niet want dan zegt ie dat het toestel uitstaat. De WDM-drivers installeren helpt ook niet veel.
heeft er niemand een oplossing? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Want ik heb het probleem nog steeds!
Pagina: 1