ik ben zo wat aan het fabriceren geweest en kom er helemaal neit meer uit. Ik wil als ik in een dropdown menu iets selecteer dat er een php code automatich iets genereerd en dat laat zien in een inputbox.
Dit heb ik gemaakt aan de hand van wat site waaronder leejoo.
Via google krijg ik niet echt duidelijke website die over dit probleem gaan.
Ik krijg dit niet werkend en ik kan niet testen of dat deze code het goede genereerd:
Ik wil graag dat als ik in een dropdown menu een optie selecteer dat hij zonder op een knop druk het hierbovenstaande php scriptuitvoerd. Op het moment dat ik een andere optie kies zal hij een ander gelijkwaardig script uitvoeren en zal hij via deze code de gegeneerde in deze input box moeten weergeven:
Dit wil echter niet werken en ik snap niet echt wat ik fout doe.
Dit heb ik gemaakt aan de hand van wat site waaronder leejoo.
Via google krijg ik niet echt duidelijke website die over dit probleem gaan.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <table width="467" border="0"> <tr> <td width="82" align="right" valign="middle">Omschrijving:</td> <td colspan="3"><INPUT NAME=omschrijving size=60 maxlength=60></td> </tr> <tr> <td align="right" valign="middle"><span class=style2>Merk:</td> <td width="237"><select name="merk" > <option value==" <?php mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS $totaal1 FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'S%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1"); // Siemens kabels laatste nummer ?> " >Siemens</option> <option value="<?php mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal2 FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'A%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1"); // Allen bradley kabels laatste nummer ?>">Allen bradley</option> <option value="<?php mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal3 FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'D%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1"); // Diverse kabels laatste nummer ?> ">Diverse</option> <option value="<?php mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal4 FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'O%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1"); // Overige kabels laatste nummer ?>">Overige</option> </select></td> <td width="97"><div align="right">Kabel nr.:</div></td> <td width="33"><INPUT NAME=kabel_nr size=5 maxlength=4 ></td> </tr> <tr> <td align="right" valign="middle">Opmerking:</td> <td colspan="3"><INPUT NAME=opmerking size=30 maxlength=30 value="totaal1"></td> </tr> </table> |
Ik krijg dit niet werkend en ik kan niet testen of dat deze code het goede genereerd:
PHP:
1
2
| <?php mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal2 FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'A%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1"); // Allen bradley kabels laatste nummer ?> |
Ik wil graag dat als ik in een dropdown menu een optie selecteer dat hij zonder op een knop druk het hierbovenstaande php scriptuitvoerd. Op het moment dat ik een andere optie kies zal hij een ander gelijkwaardig script uitvoeren en zal hij via deze code de gegeneerde in deze input box moeten weergeven:
PHP:
1
| <INPUT NAME=opmerking size=30 maxlength=30 value="<?php totaal1 ?>"> |
Dit wil echter niet werken en ik snap niet echt wat ik fout doe.