Applicatie log tool

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19
Ik ben applicatiebeheerder, samen met 5 collega's beheren we ongeveer 40 applicaties (van heel klein tot groot). Nu maken we regelmatig mee dat we terug moeten zoeken wanneer er iets gebeurd is aan de applicatie, grote storing is geweest etc. Uiteraard maken we gebruik een ticket registratie systeem maar hierin komen bijv. niet de nieuwe release en hoe ze verlopen zijn.

Wat ik nu zoek is een tooltje waarin ik alle applicatie-namen kan zetten en ik en mijn collega's kunnen zetten wat er wanneer is gebeurd. Ik hoop dat iemand hier een geschikte tool voor kent/heeft.

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Sorry, maar zoiets kun je toch gewoon in een Excel sheetje kwijt?

zeroxcool.net - curity.eu

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Tsja, simpelste zou zijn om een word documentje te hebben waarin je alles logt.
Wat je ook zou kunnen doen is een websiteje (laten) maken waar je bij kan houden welke applicaties down gegaan zijn, hoelang, waarom, en hoe het opgelost is.

Copy.com

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:19
Excel is uiterste oplossing, applicatie is handiger, overichtelijker en kunnen meerdere mensen tegelijkertijd in.

Word document is niet handig voor 40 applicaties, dan liever de excel met 40 tabbladen.

Ik had gehoopt dat iemand dit probleem ook kent en er al iets voor had gevonden. Is natuurlijk onzin om 2 keer hetzelfde wiel te maken/zoeken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:13
Een databaseje in Access o.i.d. is helemaal ideaal als je een beetje rapporten wilt maken. Ook kan je natuurlijk kostbare software aanschaffen waarin je dit soort dingen kan doen. Het is maar net wat je wilt en wat je budget/tijd is.

Verwijderd

jongentje schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:25:
Uiteraard maken we gebruik een ticket registratie systeem maar hierin komen bijv. niet de nieuwe release en hoe ze verlopen zijn.
zit hier niet de fout? een update/nieuwe release lijkt mij een change en zal gelogged moeten zijn als zodanig. Tevens zal je na de update je rfc moeten sluiten met de info wat er allemaal gebeurd is...

oftewel het pakket wat je zoekt heb je al, alleen gebruiken jullie het niet...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 17:12 ]

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik zou een paar uurtjes een student op Access zetten...

Mja, de belangrijkste vraag is natuurlijk, wat wil je ermee gaan doen. Ik ben data-geil, en wil graag overal pivot tables van maken... --> the truth is in Excel..

Als het puur om loggen gaat, waarom dan niet in een .txt file.
datum <tab> naam prog <tab> actie <tab> wie heeft het gedaan

met ctrl-F doorheen fietsen als er iets is.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1