Mysql database omzetten naar php grafieken.

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1001
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05-2022
Hoi,

Ik moet voor een project gegevens van uit een helpdesk database omzetten naar grafieken. Het gaat hier om een mysql database en de grafieken moeten in php. De gegevens in de database zijn geen getallen maar complete gegevens. En nu zou ik deze gegevens graag in een grafiek weer geven van hoeveel problemen er bijv per dag worden opgelost.

Zou iemand mij hier meej kunnen helpen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 00:12
Wat heb je zelf al gedaan ?

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1001
Ik heb de database mysql, kep gezocht op internet enz maar gaat allemaal via cijfers. meer heb ik nog niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 18:55

Gerco

Professional Newbie

Kijk eens naar jpgraph, dat is een prachtige grafiekentool voor PHP. Die data zul je zelf met PHP in een goed vorm moeten omzetten, maar dat mag geen probleem zijn als je een beetje kunt programmeren.

[ Voor 9% gewijzigd door Gerco op 18-04-2006 14:31 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 11:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hoi patrick1001 en welkom op GoT :)

Hier in PRG gaan we er vanuit dat je een aantal zaken zelf hebt geprobeerd en dat je in je startpost aangeeft welke zaken dat zijn geweest en wat daar nu niet mee lukte. Zie ook PRG Beleid - De Quickstart. Als je hier in de toekomst op zou willen letten.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 18-04-2006 14:34 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1001
Tja ik ben zelf ook al een tijdje opzoek, maar waar ik vast loop is dat allerlei scripts alleen maar getallen werken, en deze getallen komen meestal niet rechtstreeks uit een database.

zelf had ook al een aantal dingen gevonden,
- jpowered
- jpgraph ( ik probeer hier nog wat te vinden )

maar deze werken ook met getallen,
Ik hoop dat jullie misschien nog een paar goeie tips hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Je hebt het over grafieken, dus is het logisch dat er met getallen gewerkt wordt. Bedenk eerst een wat je precies wilt laten zien in de grafiek, en haal vervolgens de benodigde gegevens uit de database. Om op je eigen voorbeeld uit je topicstart door te gaan: als je het aantal problemen per dag wilt weergeven, tel je gewoon het aantal problemen per dag, en je hebt je getallen :? Of zie ik het nu te simpel?

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-06 00:12
Kan je de data die je hebt, niet verwerken (groeperen) en dat omzetten naar getallen waarna je vervolgens aan de slag kunt met bovenstaande scripts ?

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111661

Ik neem aan dat je weinig tot geen PHP ervaring hebt, anders had je dit denk ik zelf kunnen maken of huidige scripts (die gebruik maken van getallen) kunnen omzetten......

ga eens bij jezelf na welke gegevens je wil omzetten in een grafiek.....zijn het problemen per maand? kan je ze optellen tot een bepaalde datum of om de xx aantal dagen (noem maar wat....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Kijk ook eens naar XML/SWF charts :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Blijft het probleem dat je daar ook 'getallen' aan moet voeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 14:24

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat is het probleem met getallen aanvoeren? Ik zou niet weten waar je anders grafieken van wilt maken eigenlijk.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Janoz schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:12:
Wat is het probleem met getallen aanvoeren? Ik zou niet weten waar je anders grafieken van wilt maken eigenlijk.
Zegt ie toch :)
patrick1001 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:25:
De gegevens in de database zijn geen getallen maar complete gegevens.
Maar @TS : Je moet gewoon van je gegevens getallen maken zoals : case x had 10x een vervolg. dan heb je gewoon getallen en kan je je grafiek opbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En nu zou ik deze gegevens graag in een grafiek weer geven van hoeveel problemen er bijv per dag worden opgelost.
Dus je houdt de datum van die gegevens bij? Dan moet je daar zeker wat met kunnen doen. Je wil ook een aantal terug krijgen, kan je dan niet het aantal records per dag gaan tellen en dat vervolgens in een grafiek duwen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Janoz schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 21:12:
patrick1001 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:25:
[..]De gegevens in de database zijn geen getallen maar complete gegevens. En nu zou ik deze gegevens graag in een grafiek weer geven van hoeveel problemen er bijv per dag worden opgelost.[..]
Het probleem met getallen aanvoeren is dat TS (nog) weet/wist niet hoe ie de "complete gegevens" naar getallen om moet gaan zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173145

Is er geen primare key aanwezig die automatisch opteld iets van een ID veld ofzo? misschien kun je daar dan wat mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 14:24

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En de 'complete gegevens' bestaan niet uit getallen? Waar bestaan de 'complete gegevens' dan uit? Slagroomtaartjes? Definieer 'complete gegevens' eens.

Als je zelf al niet weet welke gegevens je om wilt zetten naar een grafiek, hou kun je dan uberhaupt een script maken die dat wel kan. Daarnaast, als de TS al niet weet hoe hij uit 'complete gegevens' getallen haalt dan kan niemand dat zolang de TS niet iets meer over de 'complete gegevens' verteld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Dat is juist de reden dat ie hier een topic opent :P
TS heeft ondertussen genoeg suggesties voorbij zien komen, maar is zelf 'verdwenen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou zoiets niet helpen?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

mysql_connect("host", "gebruiker", "wachtwoord");
mysql_select_db("database");

$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel");
$result = mysql_num_rows($query);

echo $result;
?>

En dan kun je de query eventueel nog wel uitbereiden met een datum ofzo... Dan heb je nu iig de data omgezet naar getallen..

en misschien kun je die uitkomst dan gebruiken bij 1 van die programma's om een grafiek ervan te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Anoniem: 173145 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:34:
Zou zoiets niet helpen?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

$query = mysql_query("SELECT * FROM tabel");

echo $result;
?>

En dan kun je de query eventueel nog wel uitbereiden met een datum ofzo... Dan heb je nu iig de data omgezet naar getallen..

en misschien kun je die uitkomst dan gebruiken bij 1 van die programma's om een grafiek ervan te maken. :)
Dan zou ik een soort query a la "SELECT COUNT(*) AS jaartotaal_opgelost FROM tabel WHERE meld_datum < NOW() AND meld_datum > 2006-01-01 AND status = 'opgelost'" gebruiken.

Dan heb je het aantal (dus een cijfer :p ) opgeloste helpdesktickets bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door BikkelZ op 20-04-2006 08:43 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BikkelZ schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:42:
[...]

Dan zou ik een soort query a la "SELECT COUNT(*) AS jaartotaal_opgelost FROM tabel WHERE meld_datum < NOW() AND meld_datum > 2006-01-01 AND status = 'opgelost'" gebruiken.

Dan heb je het aantal (dus een cijfer :p ) opgeloste helpdesktickets bijvoorbeeld.
Kun je dan inplaats van meld_datum niet beter zoiets maken:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php 

$date = date("Y-m-d"); 

$query = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS jaartotaal_opgelost FROM tabel WHERE $date < NOW() AND $date > 2006-01-01 AND status = 'opgelost'"); 

echo $result; 
?>

Dan zet je gewoon in plaats van meld_datum, $date.. ;)
Lijkt mij handiger werken.. ik weet trouwens niet of dat meld_datum werkt aangezien ik niet zo'n sql expert ben 8)7
Pagina: 1