[PHP] Strings naar ander frame

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een frameset gemaakt met 4 verschillende frames (investment.php). In 1 frame heb ik een zeer simpel inlog veld gemaakt (inlog.php) die met behulp van een query checkt of de gebruikersnaam en wachtwoord correct zijn. Als dit zo is word hij dan automatisch doorgelinkt naar main.php.

Nu heb ik 2 vragen:

1. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het gebruikersnaam en wachtwoord (waar ik strings van maak) worden meegegeven tijdens de relink.

2. Hoe krijg ik die string, die in main.php staat, dan naar topleft.php?

Dit wil ik doen omdat topleft.php de hele tijd niet veranderd word dus op die manier onthoud hij dan die strings.

Ik heb bewust niet voor loginscripts van internet gekozen omdat ik nog niet zo heel erg veel van PHP af weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Neem om te beginnen in je achterhoofd dat PHP server-side is. Alle PHP-code wordt uitgevoerd en de resulterende HTML (of whatever) wordt terug gestuurd naar je browser. Je frameset is client-side.
Je enige manier om met de frame's te communiceren is client-side, bijvoorbeeld door PHP een javascript te laten genereren;
JavaScript:
1
2
3
<script type="text/javascript">
top.frames['topleft'].src = "topleft.php?username=<?=urlencode($_POST['username']);%>";
</script>

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 18-04-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:23:
Neem om te beginnen in je achterhoofd dat PHP server-side is. Alle PHP-code wordt uitgevoerd en de resulterende HTML (of whatever) wordt terug gestuurd naar je browser. Je frameset is client-side.
Je enige manier om met de frame's te communiceren is client-side, bijvoorbeeld door PHP een javascript te laten genereren;
JavaScript:
1
2
3
<script type="text/javascript">
top.frames['topleft'].src = "topleft.php?username=<?=urlencode($_POST['username']);%>";
</script>
Waar moet ik deze code inzetten dan?
in topleft.php, in main.php of in de redirect pagina?

iig al bedankt voor deze oplossing

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die javascript moet in de 2e pagina, d.w.z. waar de username e.d. gecontroleerd wordt. Maar waarom maak je daar een aparte pagina voor :? Waarom doe je dat niet gewoon in main.php?

Op de aangegeven manier wordt alleen de username meegegeven via een get-variabele, ik zou daarmee niet je ww meegeven...

Dit is eigenlijk gewoon megalelijk :) Ga even kijken naar sessies, als je wilt bijhouden welke gebruiker is ingelogd, je wilt toch niet bij elke reload de username in de adresbalk gaan meegeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:25:
Die javascript moet in de 2e pagina, d.w.z. waar de username e.d. gecontroleerd wordt. Maar waarom maak je daar een aparte pagina voor :? Waarom doe je dat niet gewoon in main.php?

Op de aangegeven manier wordt alleen de username meegegeven via een get-variabele, ik zou daarmee niet je ww meegeven...

Dit is eigenlijk gewoon megalelijk :) Ga even kijken naar sessies, als je wilt bijhouden welke gebruiker is ingelogd, je wilt toch niet bij elke reload de username in de adresbalk gaan meegeven 8)7
Ik was iig niet van plan om de username in de adresbalk te gaan meegeven.. maar hoe kan ik het beste een sessie opbouwen? heeft iemand daar al ervaring mee hier en kan die gene mij misschien hier mee helpen..

En wat voor'n sessie kan ik het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Check http://phpfreakz.nl/artikelen.php?q=sessies
Daar moet je er wel mee uit kunnen komen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tnx ik zou even kijken of ik eruit kom :)
Pagina: 1