wel verbinding met wifi-router maar geen inet

Pagina: 1
Acties:

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

Topicstarter
Volgende situatie:

adsl van xs4all
het internet komt nu binnen op een
Belkin modem met wireless-g router (F5D7632-4)

pc 1: aangesloten met kabel op de router. Staat er namelijk een meter naast. Alles werkt hier prima.

pc 2: Hierop hangt een Linksys WUSB54G.

Het probleem zit hem in pc2. De linksys vindt wel de router maar kan geen verbinding maken met het internet. Als ik in de instellingen kijk in de Belkin router staat daar ook vermeld dat hij hem vindt. 2 aangekoppelde pc's met allebei een ipadres via dhcp.

Nu heb ik van zowel de Belkin als van de Linksys de handleiding door zitten kijken. Ook in verband met het aanzetten van de beveiliging. Echter ik zie nergens iets staan wat mijn probleem moet oplossen. Waarop wil op pc2 nu de verbinding met internet niet goed gaan.

Ik zal ongetwijfeld misschien ergens over heen lezen of de meest simpele en logische oplossing over het hoofd zien, maar...

Wie heeft er een idee waar ik moet lopen zoeken?

Ik heb al even gezocht op de site van zowel belkin als linksys. Ook hier op tweakers heb ik even een search gedaan, maar kwam geen relevante zaken tegen.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ach knul, geen replies nog!

Maar ik ben toch zeer benieuwd wat een ping vanaf de wireless pc doet naar bijv. 80.242.224.6

Verder denk ik heel vaag eraan dat je heel misschien nog wel eens het mac adres van de usb kaart op de accesslist van de Belkin zou kunnen zetten

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Als je hem aansluit op de kabel heb je wel internet, begrijp ik dat goed?? Anders gezegd: het probleem zit 'em dus niet in de router, maar in iets met het draadloze internet.

Maar goed, daar krijg je ook keurig een IP. Dat gaat qua verbinding dus ook wel, lijkt het. Is er geen sprake van een veel te strenge firewall op pc2 of verkeerde instellingen qua verbinding??

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

Topicstarter
als ik pc2 aansluit op de kabel krijg ik inderdaad wel internet.
Pingen kan ik niet, het linksys programma geeft aan dat verbinding met de router er is maar dat ie geen verbinding kan krijgen met het internet.
Voor zover ik kan zien staat de dns-server gewoon goed vermeld.
Ik bedenk me nu dat ik nog niet naar de firewall gekeken heb, de interne van XP staat geloof ik wel aan. Verder niet naar gekeken. Ik kan me overigens niet indenken dat het daardoor komt, want met de kabel deed internet het wel.

Vreemde is echter wel, dat het internet op pc1 afentoe ook kuren heeft. Zo doet ie het wel en zo weer niet. Terwijl die met een kabel aangesloten is op die router.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W