Toon posts:

Wachten op DX10? of gewoon nu een 7900/1900 halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

op dit moment is mijn 6600xfx gtje gecrashed. ik heb dus op korte termijn een nieuwe videokaart nodig.

nouw zat ik het 1 en ander te lezen over videokaarten en kwam op de conclusie dat 1900 en de 7900 aan te top staan

wat ik eruit begreep is dat Ati fps is en Geforce is meer mogelijkheden op grapics.

Ik ben uiteindelijk iemand die gaat voor fps want schokken in het beeld hoef ik niet.

Alleen nu weet ik dat in juli de nieuwe DirectX10 uit komt

Dus ik denk als ik nu een directx 9 kaart koop is die straks niks meer waard
Tuurlijk kan ik DirectX 10 er mee draaien maar kan niet voorledig alle functies benutten.

Ook zit ik natuurlijk met het merk ik zag dat bij empc.nl de 1900 van asus zeer voordelig is
Maar is het verstandig goedkoop is niet altijd beter

Graag hulp !!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
ATI FPS en Nvidia grapichs? ik weet niet waar je dat vandaan haalt maar dat is onzin.

ATI heeft op dit moment een betere kaart in handen die wat meer voorbereid is op de toekomst, dit komt in de wat nieuwere spellen wat beter naar voren. Ik denk dat wachte vrij nutteloos is aangezien DX10 in het begin niet vol benut zal worden.

Beide zijn het super kaarten met ieder zijn voordeel. Nvidia is in de ene game op dit moment wat sneller, de andere ATI.

Verwijderd

wat ik eruit begreep is dat Ati fps is en Geforce is meer mogelijkheden op grapics.
Hoe bedoel je "Geforce meer mogelijkheden op graphics"?

Het is juist Ati die met de nieuwe generatie (X1800/1900) meer image quality optie's
heeft dan Nvidia. (HDR+AA samen in games als Oblivion, SeriousSam2 en Farcry. Dit kan Nvidia niet. En hoekonafhankelijke Anisotropic filtering)

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00

d_star

Maharadja of the Year :-/

Waar haal je dat nou weer vandaan?? Ik denk dat het gezonder is om een afweging te maken dmv prestatie van de x1900-serie en de gf7900-serie in de soort games die je veel speelt + de prijs...

Oh, en als dx10 uitkomt, is je kaart niet ineens useless hoor..sterker nog: als je een kaart uit beide series koopt, staat er volgens mij op de doos dat -ie- ' vista-ready ' is. Nou wil dat niet meteen betekenen dat je kaart dan meteen de full fueatureset ondersteunt van dx10, maar volgens mij kan je dan een redelijk eind vooruit.

Als laatste sluit ik af met de gouden regel van hardware-aankopen: koop wat je nu wilt hebben, de toekomst is op hardware-gebied nooit zeker... ;)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Komt er niet eerst Directx 9L? voordat dx10 komt?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kwa beeldkwaliteit is ATI altijd al beter geweest dan Nvidia voor de rest zie de reacties boven mij. :) Nvidia is over het algemeen juist de fps vreter.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ik voel door de opmerking van de TS'er een NVIDIA/ATI flame aankomen :D

Ontopic : Wachten op een nieuwe graka werkt niet.. Je geeft aan dat de 6600 overleden is en je z.s.m. een nieuwe graka nodig hebt.. Koop een 7900/1900 en heb er minstens maanden plezier van.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dan ben ik verkeerd ingelicht, ik heb dit vernomen van een verkoper (en zoals je weer ziet zijn die niet te vertrouwen)

maar zoals jullie zeggen is het dus gewoon verstandig om een 1900 te kopen

ik heb 2 kaarten van asus die me wel goed lijken

http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=14942

http://www.empc.nl/index....roduktinformatie&Id=14941

zoals je ook zag ben ik zeer onervaren in dit. dus is dit ook een kwalitief goed merk op het gebied van videokaarten want voor de prijs zou ik deze kiezen maar jah goedkoop is ook niet alles

graag wat hulp

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00

d_star

Maharadja of the Year :-/

Allebei de kaarten voldoen uitstekend, Asus is ook een kwalitatief goed merk.
Volgens mij kan je net zo goed die goedkopere kiezen en dan overclocken tot 650/1550.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verder is het aan te raden op zoek te gaan naar wat spel-specifieke benchmarks van spellen die je op het moment speelt. (voor mij zouden bijvoorbeeld de benchmarks van Oblivion zwaar wegen in de beslissing)
Pagina: 1