Portable HDD word niet (h)erkend?!

Pagina: 1
Acties:

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 22:10
Ik heb voor een backup een conceptronic portable/mobile HDD behuizing met daarin een
Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, ATA133, 8MB) ( IDE naar usb dus).

Nou dat dingetje braaf op "master" gezet ( was beetje vaag hdd had ontzettend veel jumper opties)
( was ik eerst vergeten toen deed hij niks maar na dit gedaan te hebben herkende hij hem)

En in het kastje gestopt en aangesloten op de usb poort van me pc. Hij herkent em, als usb massa opslag ( zie screentje) en ik denk mooi. Dus ik naar mijn computer ( screentje) en zie ik daar niet zoeen icoontje dat je krijgt als je bijv. je usb stickje er in stopt.

Nu heb ik dus wel een schijf F: erbij die er volgensmij nog niet eerder bijstond. Die kan ik ook openen: wat helemaal niet logisch is, want als je op die andere schijven drukt vraagt hij eerst om de cd. Maar verder kan ik er niks mee. Ik draai gewoon Win xp pro met SP2. En hij zegt dat hij hem prima herkent als usb opslag maar ik kan em nerges vinden. Ook het hele "locatie 0" vind ik dubieus.

Nu is mijn donker bruine vermoeden dat hij hem ziet als een soort usb externe drive, terwijl het dus een HDD is.. }:O

Ik heb al gezocht in de FAQ maar daar kom ik niet helemaal uit. En op het internet wist ik niet precies waar op te zoeken.

Iemand tips/raad/advies?

[img=http://img217.imageshack.us/img217/5263/screentje0ev.th.jpg]

hoi

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 21:56
Heb je al met Disk Managment gekeken of het device daar wel wordt gezien?

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
Mijn Sweex externe storage geval heeft ook vaak kuren met het herkennen van de HDD. 19 van de 20 keer ziet ie alleen een Mass Storage Device maar niet de HDD die erin zit. Die ene keer dat ie hem wel ziet kan de hdd dus accessen. Maar ja.. nu is het nut van een externe hdd wel weg :(

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 22:10
valkie schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:34:
Heb je al met Disk Managment gekeken of het device daar wel wordt gezien?
Hij was nog niet geinitialiseerd ofzo en ik ben em nu aan het formateren, dus hopelijk word dat em!

In iedergeval bedankt voor de tip!

hoi