[PHP] droptdown aan php script en terug naar input box

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
Ik ben aan het puzzelen geweest alleen ik kan de link niet vinden hoe mijn droptdown aan de scripts te linken zodat die de goede code weer geven in mijn iputbox.

zie: [rml]eatualive in "[ PHP] hoe opsolgende nr`s met letter?"[/rml]
hoe ik aan deze codes ben gekomen.

Ik ben met dat onchange script bezig geweest en aan het zoeken geweest hoe ik dit erin krijg.
Ik heb heb in de dropdown menu gezet achter de naam maar dat wou neit echt helpen. Ook heb ik heb in de input box gezet.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<HTML>
<HEAD>
<script>
function getNumber(merk){
    if (merk == "Siemens"){
        document.formulier.kabel_nr.value = "<?php $totaal1 ?>"
    }
    elseif (merk == "Allen bradley"){
        document.formulier.kabel_nr.value = "<?php $totaal2 ?>"
    }
    elseif (merk == "Diverse"){
        document.formulier.kabel_nr.value = "<?php $totaal3 ?>"
    }
    elseif (merk == "Overige"){
        document.formulier.kabel_nr.value = "<?php $totaal4 ?>"
    }
}
</script>

</HEAD>

<body>
<?
//Database connectie
include "connection.php";

echo"<TD><span class=style2>Merk: <TD><select name=merk>"; //Dropdown menu die gelinkt moet worden aan scripts
  echo"<option value=1>Siemens</option>";
  echo"<option value=2>Allen bradley</option>";
  echo"<option value=3>Diverse</option>";
  echo"<option value=4>Overige</option>";
  echo"</select><TR>";
  echo"<BR>";
  echo"<TD>Kabel nr.:<TD>";
  echo"<INPUT NAME=kabel_nr size=10 maxlength=4 "; //input box waar goede numemr zou moeten verschijnen

mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal1  
FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'S%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1");  // Siemens kabels laatste nummer 

mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal2  
FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'A%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1");  // Allen bradley kabels laatste nummer 

mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal3  
FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'D%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1");  // Diverse kabels laatste nummer 

mysql_query("SELECT CONCAT(SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 1, 1), SUBSTRING(MAX(kabel_nr), 2) + 1) AS totaal4  
FROM kabels WHERE kabel_nr LIKE 'O%' ORDER BY kabel_nr DESC LIMIT 1");  // Overige kabels laatste nummer 

?>
</body>
</HTML>

Hier het stukje code dat ze me hebben gegeven. Mischien kan dit ook anders..?
code:
1
onchange="getNumber(document.merk.options[merk.selectedIndex].value)"

[ Voor 16% gewijzigd door eatualive op 18-04-2006 12:32 ]

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Bestudeer de handleiding op www.php.net eens of lees een paar basis PHP/HTML tutorials. Wat jij wilt is echt niet zo moeilijk te vinden want het is heel erg basaal. Maar om alvast een tip te geven, die stukjes PHP code in je javascript functie doen niks omdat er alleen een expressie in staat. Wat je daar in wilt zetten is:

PHP:
1
2
3
    if (merk == "Siemens"){
        document.formulier.kabel_nr.value = "<?php echo $totaal1 ?>"
    } 

Met "echo" voor de variabele naam dus.

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
als ik eht goed begrijp en ik zet die echo erin en gebruik dan die onchange dan meot hij de boel weergeven?

Ik weet dat ik een beperkte php kennis heb maar ik kan de meeste simpele dingen maken maar dit gaat me net iets te ver en ik vind het zo moeilijk om deze dingen op te doen door tutorials te lezen omdat ik altijd een beetje vaag vind en codering zal nooit mijn sterkte kant worden. Het is niet mijn dingal heb ik het toch af en toe nodig

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zie IrishMaiden. :)

Verder: Creepy was volgens mij redelijk duidelijk in zijn slotje vanmorgen. Het is niet de bedoeling dat je hier even je script dumpt en dan je vraag stelt. In essentie doe je namelijk niets meer dan dat in je topicstart hier. Je doet wel een poging om meer uit te leggen, maar je bent daarin zo cryptisch dat niemand gaat begrijpen wat je nu eigenlijk bedoelt.

Daarnaast is je vraag redelijk basaal en de fouten die je maakt ook redelijk makkelijk op te lossen als je een beetje meer kennis opdoet van datgeen waar je eigenlijk mee werkt. Ik zie aan je code dat je nog niet zo lang met PHP (of programmeren in het algemeen) bezig bent. Dat is natuurlijk niet erg; we moeten allemaal ergens beginnen. Dat betekent echter wel veel lezen, leren en begrijpen. Wanneer je daar problemen mee hebt dan zijn er fora genoeg om je te helpen, en uiteraard is GoT er daar één van. We vereisen hier echter wel meer eigen inzet dan je hier laat zien, en daarom doe ik dit topic helaas ook op slot.

Dropdown spel je zonder t. Misschien zoekt dat wat makkelijker op Google. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.