MaNiC_MiNd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 23:02:
Ik vind de fotos wel mooi, en ook ik word af en toe moe van het gezeik rondom de techniek achter een bepaalde foto. Ten eerste is dit wat men wil en ten 2e is er ook nog zoiets als smaak. De een vind het wel mooi de ander niet. Ik probeer juist een wat eigen stijl te ontwikkelen en dat kan je waarderen ofniet. Ik ga er iig niet minder om fotograferen en gelukkig Remy ook niet

Het beoordelen en bekritiseren van foto's is een subjectieve aangelegenheid, simpel zat. Sommige dingen zullen mensen anders waarderen, maar de basics werken in 95% van de gevallen gewoon hetzelfde, onafhankelijk van de persoon. Waar de smaak dan om de hoek komt kijken, is bij de subtielere dingen: kleur e.d. Wil je geen kritiek, post dan niet op een forum, en pak de kritiek die je krijgt positief op

Aan het een zul je meer hebben dan het ander, maar probeer van alles te leren, dat is wat ik probeer althans
Anyway, ik vond de eerste reeks wat sterker dan deze. #11 had heel erg vet kunnen zul wanneer je de rechterpersoon nog harder had ingeflitst en de sluiter had verkort: dan krijg je mogelijk mooie silhouetten met je onderwerp wat eruit springt. Nu is het een tikje rommelig naar mijn mening en de slagschaduwen helpen niet erg mee
Nummer twaalf is gewoon erg leuk, spontaan en een lekker beeld van hoe het er normaal aan toe zou gaan. Als ik dan toch even technisch mag neuzelen: het lijkt erop dat je curves wat te ver hebt gepushed in de S-vorm, zie bijvoorbeeld bij het haar

Die tint krijg ik zelf altijd als ik de curves te extreem zet
Dertien doet me niks: je onderwerp straalt niet echt wat uit, het is wat onrustig om naar te kijken en de gitaar / het hoofd mist voor een deel.
Veertien: leuk sfeerbeeld, gewoon grappig met een mooie toning
Vijftien: compositioneel erg lekker gedaan, de V-vorm die wegloopt met je onderwerp in het midden
Zestien: Flitser gespot(?) en een nogal zware slagschaduw. Zonde, want het had best een leuke plaat kunnen zijn, maar dit leidt af
Zeventien: door gebrek aan contact met je onderwerpen doet de foto me niet zo heel veel.
Achtien: Woei actiefoto \o/
Negentien: Zelfde als zeventien
Twintig: Wat meer interactie tussen de onderwerpen dan bij zeventien en negentien, daardoor vind ik hem wat sterker overkomen

Binnen deze serie met veel contrast vind hem trouwens ietjes mat overkomen, er zit een beetje weinig contrast in.
#15 vind ik zelf een suf pauze moment, het straalt geen rauwe actie uit, iets wat ik wel bij een band zou verwachten en wat je ook met deze serie wilde impliceren.
Toch wel mee eens inderdaad, een actieshot met deze compo had het helemaal afgemaakt
[
Voor 13% gewijzigd door
neographikal op 18-05-2006 00:48
]