Toon posts:

Toegang TS op SBS2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, Dames

Volgende situatie :
een SBS2003-netwerk (SBS-server heeft slechts 1 NIC, dus geen ISA aanwezig)
...alles loopt gesmeerd, geen problemen in de event-logs.

Intern kan ik connecteren naar de TerminalServer (Admin-mode) op de DomainControler.
Als ik dit nu van buiten het netwerk wil doen (bv. van thuis) lukt dit niet. Ik krijg steeds de melding dat hij de computer niet vindt of dat de sessie niet kan gestart worden.

Ik denk dus..port-forwarding staat niet goed...maar port-forwardings (TCP3389 en TCP4125) staan wel goed. SMTP werkt trouwens perfect, en de andere forwardings staan idem ingesteld.

Heb al aardig wat afgegoogled, maar vind niet direct een oplossing.
Iemand een idee ? Kan de access tot de server van buiten het netwerk geblocked zijn (bv. via GroupPolicies ) ?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 10:44

BFS

Rude awakening

Kun je telnetten op poort 3389 van buiten het netwerk (thuis bv)? Als dat niet kan zit het probleem toch in je portforwarding/firewalling waarschijnlijk....

[ Voor 13% gewijzigd door BFS op 18-04-2006 12:06 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:28
Staat de default gateway op de server goed ingesteld?

Verwijderd

Volgens mij kan dat niet met Small Business Server.
Kan alleen intern dacht ik dmv remote desktop.

Als ik het op zoek vind ik dat Terminal Server op een SBS2003 machine niet in Application Mode kan draaien, alleen in Administration Mode.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 10:44

BFS

Rude awakening

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:14:
Volgens mij kan dat niet met Small Business Server.
Kan alleen intern dacht ik dmv remote desktop.

Als ik het op zoek vind ik dat Terminal Server op een SBS2003 machine niet in Apllication Mode kan draaien, alleen in Administration Mode.
Kan prima hoor, maakt niet uit of je intern of extern zit maar inderdaad alleen Admin-mode

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

heeft het laatste sbs servicepack geen ingebouwde (niet ISA) firewall...?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

Om even af te zijn van terminal server in application - of administrative mode.

Windows Server 2003 Operating systems kennen enkel nog Remote Desktop of Terminal Server in application mode.

Windows server 2000 kent Administrative of Application mode.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT
Lijkt mij niets met je server te maken te hebben, maar puur met je internetverbinding en de port forwarding.
Wellicht een stuke firewall op de server, of een hardware firewall aan de bedrijfskant.
Verder kan di server mar zeer moeilijk bepalen of de RDP sessie intern of extern is (helemaal als er maar 1 NIC in zit, en dus niet eentje met een Public IP).

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Mocht je toevallig in 2003 de standaard firewall aangekregen hebben (Staat standaard uit geloof ik) dan weet ik het wel te verklaren, je hebt daar dan in je lijst uitzonderingen remote desktop wel aangevinkt, maar als je op de knop bewerken > bereik wijzigen drukt zal je zien dat je standaard alleen mag verbinden vanaf jou lokale subnet. Pas deze aan naar alle netwerken en het zal wel werken, heb zelf hier ook een hoop tijd aan verspild met een ander remote control programma die het intern wel deed, maar niet via een VPN
Pagina: 1