Spontane resets

Pagina: 1
Acties:

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Hoi,
Ik heb een probleem (voor specs zie hieronder, 2 netwerkkaarten ipv 1, 2 dezelfde 10 MBps)
Soms, plotseling, zonder dat ik iets doe, reset de PC, zonder enige reden. Ik had dit probleem toen ik er 1 netwerkkaart in had zitten nooit. Toen ik er een bij had gezet, kreeg ik plotseling hangers en zo. Ik had het voltage wat verhoogd, en toen was dat opgelost. Maar nu krijg ik (af & toe, bijna nooit) plotselinge resets. HOE KAN DIT?

Verwijderd

voeding trekt het niet...ga voor minimaal 300 watt

• OverSoft
heb ik, hoe kan ik meten hoeveel die trekt?

Verwijderd

Misschien worden er irq's geshared waardoor de pc af en toe in de moeilijkheden komt en daardoor reset..

• OverSoft
hmh, zal ff checken (ligt toch meestal aan de pci sloten/agp slot ?)
Kan best, aangezien ik er dus een netwerkkaart bij heb gezet.
Teveel trekken uit de voeding lijkt me ook onwaarschijnlijk, want meestal zit ik gewoon te surfen (+ leechftp en }:O op de achtergrond, dus niks met de vidcard/drives (ten minste, niet veel))

• OverSoft
IRQ 9: ACPI IRQ Holder voor PCI IRQ-besturing
IRQ 9: Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet
IRQ 10: ACPI IRQ Holder voor PCI IRQ-besturing
IRQ 10: Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet
IRQ 11: ACPI IRQ Holder voor PCI IRQ-besturing
IRQ 11: VIA PCI Audio Controller (:r)
IRQ 11: PCI naar USB controller
IRQ 11: NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 PRO (:r)
IRQ 11: SCI IRQ used by ACPI bus

Is dit een probleem?

• OverSoft
Niemand?

Verwijderd

Lijkt in orde. Ik heb ook zo'n kaart en een vrien van me ook. Het is niet de snelste, maar hij werkt prima...

• OverSoft
nou, ik weet ook niet hoe het komt, voor dat ik de netwerkkaart erin zette, had ik hier nooit last van (ik heb wel moeten pielen met de pci sloten, in sommige werkte ie niet, in andere wel :?)

• OverSoft
nou, volgens mij heb ik em gefixed (nog geen reboot gehad, dus da's goed :))
ik heb de netwerkkaarten in pci1 en pci2 gedouwd. Opnieuw geflashed (de nieuwe kaart was dus de boosdoener). Et voila, c'est bonne!

P.s. Windows doet het alleen, als "de boosdoener" op full-duplex staat. Waarom weet ik niet, maar ik heb gewoon contact met de andere pc (ook full duplex daar). Dus nou is alles "toppie" (stomme jop :r)
Pagina: 1