[XP] "Start" knop weg halen met policy*

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
zie titel: is dit mogelijk?

ik ben namelijk workstations aan het maken waar haast niet op draait. Alles is weggewerkt met policys en alleen het programma wat ik als admin aangeef wordt gestart, voor de rest kan er niet gedaan worden met de machine.

Nu heb ik eigelijk alleen de startknop nog over, uiteraard heb ik alle mappen al verwijderd dus er staat niets in alleen het ziet er zo lelijk uit ^^ is het mogelijk om de start knop dus met een policy weg te halen, of zelfs beter, de complete start balk?

mvg ed.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Je zou explorer.exe kunnen killen of er gewoon voor zorgen dat explorer.exe niet opstart met windows. Dan heb je ook geen taakbalk meer, maar je kan nog wel gewoon applicaties en dergelijke draaien.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Paddixx schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:14:
Je zou explorer.exe kunnen killen of er gewoon voor zorgen dat explorer.exe niet opstart met windows. Dan heb je ook geen taakbalk meer, maar je kan nog wel gewoon applicaties en dergelijke draaien.

*edit*

voor de mensen die willen weten hoe:

in de key HKLM\Software\microsoft\windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ de waarde van string "shell" te wijzigen naar "c:\program files\internet explorer\IEXPLORER.EXE -K" hierdoor start explorer op in kiosk mode en is de taskbar verborgen.

[ Voor 40% gewijzigd door roodbwoy op 18-04-2006 11:29 ]

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Maar dan werken tobo sneltoetsen niet meer (kweenie of je dat wilt behouden) zoals "win-toets" + R

Greyh0und

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
Greyh0und schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:22:
Maar dan werken tobo sneltoetsen niet meer (kweenie of je dat wilt behouden) zoals "win-toets" + R
nee de gebruiker mag helemaal niks op de workstation. Er draait alleen een AS/400 emulator waar de gebruiker een cijfercombinatie intikt en dan enter.

Verwijderd

Welk OS gaat het hier om?

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ehm.. waarom hele pc's neerzetten voor niets meer dan een terminal emulator?
Dan kan je toch beter een lading van die vt100 terminals neerzetten?
Of installeer er een *nix versie op.. Die laat je gewoon alleen de telnet sessie uit kunnen voeren en meer niet..

Dat is volgens mij een veel snellere oplossing dan heel je windows dicht proberen te timmeren..

[ Voor 44% gewijzigd door xzenor op 18-04-2006 12:08 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
possamai schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:06:
ehm.. waarom hele pc's neerzetten voor niets meer dan een terminal emulator?
Dan kan je toch beter een lading van die vt100 terminals neerzetten?
Of installeer er een *nix versie op.. Die laat je gewoon alleen de telnet sessie uit kunnen voeren en meer niet..

Dat is volgens mij een veel snellere oplossing dan heel je windows dicht proberen te timmeren..
Degenen die het uitvoeren zijn natuurlijk niet altijd degenen die het beleid maken he ;) Bovendien zijn dit misschien wel helemaal gestripte workstations met net genoeg resources om die ene app te draaien :P

Over welk OS hebben we het hier overigens roodbwoy, aangezien we in Windows Operating Systems zitten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Bij windows 95 kon je nog met Alt - tegelijk, en vervolgens Sluiten de startknop weghalen

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ergens gelezen dat je Flash EXE kon maken en deze als vervanging van explorer kon laten draaien. Ik dacht dat dat van Invender was.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
als je toch al met policy's bezig bent:

(onder windows xp lokaal: gpedit.msc)
Gebruikersconfiguratie>Beheerssjablonen>Systeem>Aangepaste gebruikersinterface

Vul hier je eigen exe in.

Zo hoef je tenminste niet in het register te gaan klungelen, en kan je het netjes afdwingen met policy.

• xzenor

xzenor

waarschijnlijk kan je die terminal applicatie wel als shell opgeven dan... dan ben je gelijk van het probleem af :) al is het misschien handig om zelf iets van een script te bouwen dat je niet op het blauwe lege scherm blijft zitten als de app afgesloten wordt maar dat het door een loopje na afsluiten gewoon weer opstart.. of je bouwt zelf een kleine app die ook nog de mogelijkheid geeft windows af te sluiten..
Is met VB of zelfs met vbscript zo gebeurd..
Zelfs met kix32 moet dat lukken.. en dat is echt heel erg simpel

• roodbwoy

roodbwoy

Senile Developer

Topicstarter
het gaat hier om winxp pro sp2 en de reden dat het dus winxp bakken zijn is dat de emuleer software door ons zelf ontwikkeld is en dus op winxp draaien ^^ maar het is gelukt ^^

• xzenor

xzenor

Eh, ja en hoe heb je het nou opgelost?
:)
Nu willen we't weten ook hoor :P

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
possamai schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:56:
[...]
Eh, ja en hoe heb je het nou opgelost?
:)
Nu willen we't weten ook hoor :P
Ik denk zo B) :
roodbwoy schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:15:
[...]
*edit*

voor de mensen die willen weten hoe:

in de key HKLM\Software\microsoft\windows NT\CurrentVersion\Winlogon\ de waarde van string "shell" te wijzigen naar "c:\program files\internet explorer\IEXPLORER.EXE -K" hierdoor start explorer op in kiosk mode en is de taskbar verborgen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• xzenor

xzenor

|:(
Je hebt gelijk...
* xzenor heeft binnenkort een afpraak bij Pearl
Pagina: 1