[Flash/IE] MS patent update hacks?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoals men weet (hoop ik toch) heeft Microsoft een update moeten doorvoeren op Internet Explorer vanwege het Eolas patent probleem. Dit zorgt er, onder andere, voor dat Flash objecten in een webpagina niet zomaar te gebruiken zijn. Je moet eerst klikken op de plek waar de Flash staat om deze te activeren. (Dit is ook het geval voor andere <object> elementen in een pagina.)
edit:
<object> of <embed> of beide?
Zodra je echter met javascript de boel opzet lijkt het probleem verholpen te zijn (zie 2 Advanced), het gebruik van een goede open source javascript oplossing is aan te raden. :)

Alleen blijft het veel handwerk natuurlijk. In mijn geval werk ik bij een bedrijf waar we 120+ websites hosten, waarvan een 30-tal Flash gebruiken voor verschillende doeleinden (van menu items tot kaarten met hotspots etc.). Voor mij zou het dus erg makkelijk zijn als er een script zou bestaan die alle flash op een pagina doorloopt en er iets mee doet waardoor het in IE direct werkt.

Ik verwacht wel dat er de komende weken en maanden erg veel mogelijke oplossingen gaan komen van heel het internet, dus vandaar dit topic - het zou mooi zijn om hier alle nieuwe oplossingen te posten.

(Mijn excuses als hier al topics voor zijn :o Door alle forum-bomen zie ik het forum-bos niet meer ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Blue-eagle op 18-04-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 09:34

André

Analytics dude

Je kunt natuurlijk een tool maken waar je een embed/object in gooit, en die een DOM gebasseers JS script er uit poept :) Dat is volgens mij vrij simpel te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Valt er geen HTC te bakken die die objecten automagisch activeert??

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
window.onload = function() {
    var objects = document.getElementsByTagName("object");
    for(var i = 0; i != objects.length; i++) {
        objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
    }
}

KISS :>

Lijkt aardig te werken, als beginnetje ;) Nu nog eventjes een lading browsers eroverheen halen en kijken of dit ook lekker blijft werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 09:34

André

Analytics dude

Hmm, als deze manier werkt is het wel heel simpel om alles te kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Tot nu toe lijkt het goed te werken, ik zou er eventueel een browser check omheen kunnen zetten om wat load van FF enzo af te halen, maar het werkt wel. Een uitzondering op 12 test-cases.. een site met een paar erg zware flash movies en met enkele pre-loads erin. M'n IE crashed er zelfs onder..

Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
(Misschien een obvious noot) Alleen de laatste window.onload functie wordt uitgevoerd als er meerdere window.onload functies zijn. Wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door Blaise op 18-04-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Sander niet meer wakker ;)

edit:

Het volgende voorbeeld gebaseerd op Flash 2004 Default Template en het voorbeeld in dit topic werkt toch helaas niet? nu wel. http://www.amasan.co.uk/dev Wat doe ik fout?

Ah ik zie het al:
Warning If you uncheck the Disable Script Debugging (Internet Explorer) option in the Advanced Tab of the Internet Options Control Panel, controls created using these techniques will still require activation.
Dit was inderdaad het probleem. Je moet ook even IE herstarten (alle windows sluiten) om de wijziging in de opties toe te laten passen.

[ Voor 220% gewijzigd door Justice op 19-04-2006 17:31 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!