Zoals men weet (hoop ik toch) heeft Microsoft een update moeten doorvoeren op Internet Explorer vanwege het Eolas patent probleem. Dit zorgt er, onder andere, voor dat Flash objecten in een webpagina niet zomaar te gebruiken zijn. Je moet eerst klikken op de plek waar de Flash staat om deze te activeren. (Dit is ook het geval voor andere <object> elementen in een pagina.)

Alleen blijft het veel handwerk natuurlijk. In mijn geval werk ik bij een bedrijf waar we 120+ websites hosten, waarvan een 30-tal Flash gebruiken voor verschillende doeleinden (van menu items tot kaarten met hotspots etc.). Voor mij zou het dus erg makkelijk zijn als er een script zou bestaan die alle flash op een pagina doorloopt en er iets mee doet waardoor het in IE direct werkt.
Ik verwacht wel dat er de komende weken en maanden erg veel mogelijke oplossingen gaan komen van heel het internet, dus vandaar dit topic - het zou mooi zijn om hier alle nieuwe oplossingen te posten.
(Mijn excuses als hier al topics voor zijn
Door alle forum-bomen zie ik het forum-bos niet meer
)
edit:
<object> of <embed> of beide?
Zodra je echter met javascript de boel opzet lijkt het probleem verholpen te zijn (zie 2 Advanced), het gebruik van een goede open source javascript oplossing is aan te raden. <object> of <embed> of beide?
Alleen blijft het veel handwerk natuurlijk. In mijn geval werk ik bij een bedrijf waar we 120+ websites hosten, waarvan een 30-tal Flash gebruiken voor verschillende doeleinden (van menu items tot kaarten met hotspots etc.). Voor mij zou het dus erg makkelijk zijn als er een script zou bestaan die alle flash op een pagina doorloopt en er iets mee doet waardoor het in IE direct werkt.
Ik verwacht wel dat er de komende weken en maanden erg veel mogelijke oplossingen gaan komen van heel het internet, dus vandaar dit topic - het zou mooi zijn om hier alle nieuwe oplossingen te posten.
(Mijn excuses als hier al topics voor zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Blue-eagle op 18-04-2006 11:53 ]