Printen op netwerk zonder rechten

Pagina: 1
Acties:

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 09:33
Hallo,

Hier in het bedrijf hebben we een netwerk en een trainingsruimte met standalone pc's, ze zijn wel verbonden met het netwerk maar ze zitten niet in het domein. Als ik daar een printer toevoeg met de administrator account en hem dan test, dan doet die het gewoon. Maar als ik dan opnieuw opstart en inlog met de lokale account dan doet die het niet meer, en dan zie ik achter de printer staan "acces denied".

De gebruikers mogen geen rechten krijgen op het netwerk, dus dat is geen optie. Bij de gesharede printer staat dat everyone kan printen. Ik heb hier al gezocht maar krijg niet echt hetzelfde te vinden als wat ik zoek.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit in moet stellen zodat het wel werkt.

Alvast bedankt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan kun je beter een printservertje of een printer met een jetdirect kaart oid ingebouwd gebruiken.

Zoals jij het wil kan het ook, maar dan nog zul je rechten moeten uitdelen om de machine die de printer deelt te mogen benaderen.

Of je maakt een cursisten-groep aan op je domein, en geeft die op bijna alle share's een no access.

Abort, Retry, Quake ???

• dennis112
Ik heb nu even verder gezocht op het probleem, en heb er nu waarschijnlijk een oplossing voor. Ik moet gewoon anonymous account rechten geven op de printer en dan moet het werken. Kan het nu alleen niet testen omdat er een training bezig is. Dus iemand die denkt dat dit het probleem oplost?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Ik denk dat je beter een oude HP Laserjet met netwerkaansluiting kan aanschaffen, afhankelijk van het model heb je die al voor 75 euro.

• dennis112
We gaan geen oude HP aanschaffen als we hier in het bedrijf al een HP 4650 en 4700 hebben ;). Ik heb het gisteren geprobeerd maar het werkte niet. Ik heb de printer toen gewoon lokaal toegevoegd en bij de poorten ingesteld dat die naar het ip van de printer moet en toen werkte het.

• dennis112
Bedankt voor je reactie maar zoals je ziet in mijn vorige post heb ik het al werkend gekregen

Pagina: 1