Goedemorgen!!
Ik ben tegen een vraagstuk aangelopen waar ik zelf niet goed het antwoord op weet.
De situatie is alsvolgt:
Er zijn 4 soorten gebruikers: A, B, C en D.
Voor elke groep gebruikers wil ik een aantal gegevens opslaan. Een aantal gegevens gelden voor elke gebruikersgroep. Echter heb ik ook gegevens die op een enkele groep van toepassing zijn.
Mijn vraag is nu; hoe kan ik dit het beste oplossen in de database. Ik gebruik ASP.NET 2.0 en SQL Server. Standaard gebruik ik de aspnet_Users table voor de authenticatie en role-based-security.
Nu zijn er dus een aantla mogelijkheden:
Ik ben tegen een vraagstuk aangelopen waar ik zelf niet goed het antwoord op weet.
De situatie is alsvolgt:
Er zijn 4 soorten gebruikers: A, B, C en D.
Voor elke groep gebruikers wil ik een aantal gegevens opslaan. Een aantal gegevens gelden voor elke gebruikersgroep. Echter heb ik ook gegevens die op een enkele groep van toepassing zijn.
Mijn vraag is nu; hoe kan ik dit het beste oplossen in de database. Ik gebruik ASP.NET 2.0 en SQL Server. Standaard gebruik ik de aspnet_Users table voor de authenticatie en role-based-security.
Nu zijn er dus een aantla mogelijkheden:
- Voor elke gebruikersgroep een aparte tabel maken en die linken aan de aspnet_Users tabel.
- Een tabel maken met alle velden waarbij dan enkele velden leeg blijven.
- Een tabel voor de gegevens die voor iedere groep van toepassing zijn, en aparte tabellen voor de groep-specifieke gegevens.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)