game capture qualiteit

Pagina: 1
Acties:

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Beste lezer & tweakers,

Zo hier en daar capture ik wat in game momenten for the fun en om wat te bewerken.
Nu ben ik laats van een ATi 9500 over gestapt naar een Nvidia 6800.
Opzich leuke vooruitgang qua ingame preformance.
Alleen nu merk ik steeds meer dat de beeldqualiteit bij het recorden zwaar achteruit is gegaan terwijl ik geen opties in Fraps veranderd heb.
Ik ga dan even uit van de rauwe data niet naar compressed etc.
Kan iemand mij vertellen waar dit zou kunnen komen of er wat aan te doen is en/of andere tips omtrent het recorden.
letop!! ik heb geen problemen met FPS drops etc puur qualiteit van het recorden (al dropt de fps wel het blijft speelbaar).
Mja om het dan maar even te noemen record ik in "World of warcraft" en sinds die nvidia kaart heb ik de ingame options ook hoger dus daar zal het hem ook niet in zitten.
Is er iets met nvidia dat ik de AA of AF hoger moet gooien in plaats van..?

[ Voor 8% gewijzigd door dna_fatrabbit op 18-04-2006 12:17 . Reden: Typo's 8)7 ]

• Derugash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
Als ik jou was zou ik in ieder geval eerst even de instellingen in wow precies zo zetten als ze voor je nieuwe kaart stonden, en dan kijken of er weer op normale kwaliteit gecaptured kan worden.

Het zou goed kunnen dat sommige instellingen binnen het spel niet zo lekker werken met fraps en problemen opleveren. (Om maar wat te noemen, het full screen bloom effect schijnt problemen met een ander captureprogramma, gamecam, op te kunnen leveren)

**edit: Wat ook heel goed je probleem zou kunnen verklaren;
What is the maximum resolution supported by Half/Full-size video capture?

The maximum resolution for Half-size capture is 2048x1536. Full-size video capture is limited to a maximum of 1152x864 (4:3) or 1280x720 (widescreen). If Full-size is selected and the game is set to a resolution higher than the maximum, Fraps will automatically switch to Half-size when recording.

[ Voor 35% gewijzigd door Derugash op 18-04-2006 15:21 ]

• dna_fatrabbit
Ok ik speel de game op 1280 * 1024 maar op welke resolutie fraps ingesteld staat weet ik niet zo 1,2,3 moet ik na kijken als ik thuis ben 8)7
Full screen glow effect heb ik zoizo uit
het enigste wat ik me dan kan voorstellen is de AF die je ingame kunt aanzetten deze had ik voorheen altijd uit en nu aan :S
Wat ik dus bij de record zie is dat text e.d. slechter leesbaar zijn.
Bij de ATi was het een beetje meer blurry maar nu is de text bijna onleesbaar.

En zou het niet kunnen liggen aan een hardware matige codec / filtering oid. wat de nvidia kaart niet heeft ?

Mja jammer genoeg kan ik niet direct testen ben pas laat thuis vandaag maar dan ga ik meteen testen wat hier gepost / gevraagd word :D

Btw is het Qua AF beter om ingame te gebruiker of beter om het in de nvidia setup vast te zetten want daar staat het nu nu op autosensing

Alvast bedankt voor de reactie weer wat info rijker!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Volgensmij kan fraps maximaal op 11xx/8xx capturen. Is de resolutie higer dan stelt hij zichzelf automatisch in op 'half size'. Oudere versies van Fraps kunnen maximaal 1024/786 capturen. Misschien heeft het daar mee te maken?

• dna_fatrabbit
sorry, maar khad gister geen tijd meer om het te testen.
Ik ga het vanavond proberen

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Correct me if i'm wrong, maar ik had ooit begrepen dat AA bij capturen niet werkt, aangezien hij maar 1 van de vele frames, nodig voor AA, pakt.

AF zal waarschijnlijk wel werken, aangezien dat een heel ander principe is...

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1