Toon posts:

hoeveel processen of threads op een 68HC11 microcontroller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel processen of threads kunnen op een 68HC11 microcontroller tegelijk gedraaid worden? prog.taal is dan assembly.

ik ben geinteresseerd in een SIMPLEX 3 van elomax, maar ik vraag me dus het bovenstaande af.

Verwijderd

Topicstarter
iemand antwoord?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Gokje 1 (Ken die controller niet, maar wel andere) .

Je kan natuurlijk iets met een RTOS (Real Time Operation System) doen, die ondersteund taken met prio's de tijd wordt dan gewoon verdeeld, tussentijds worden 'context-switches' gemaakt.

Hoeveel taken je in de RTOS kwijt kan hangt af van de gekozen controller en RTOS. (stackless, of niet etc.)

Ik ken overigens ook geen RTOS-sen in assembler.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
je noemt "...tegelijk..." en dat is met de 68HC11 onmogelijk. Je kunt wel een programma schrijven dat allerlei taken doet. In werkelijkheid doet de 68HC11 die dan na elkaar maar doordat de controller relatief snel is kan het lijken alsof taken tegelijkertijd worden uitgevoerd.

Op de elomax site staat m.i. ook wel aardig wat info hoe de programmering werkt?

Verwijderd

Topicstarter
BartNL schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:44:
je noemt "...tegelijk..." en dat is met de 68HC11 onmogelijk. Je kunt wel een programma schrijven dat allerlei taken doet. In werkelijkheid doet de 68HC11 die dan na elkaar maar doordat de controller relatief snel is kan het lijken alsof taken tegelijkertijd worden uitgevoerd.
bedankt. dat idee had ik ook al. ik zal dan een lijst met if's en else's schrijven die naar een subroutine springen en weer terug.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11

Theo

moederbord

de 68hc11 ondersteunt ook interupts. Dit is in veel gevallen efficienter dan de hele tijd een if-the-else loop te doorlopen

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1