[flash] dragOver van button naar button

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb een Scene waarin 10 buttons naast elkaar staan, wat ik graag wil is dat als ik de eerste button click, en dan naar rechts drag, de knoppen er naast ook actief worden wanneer de muis al "draggend" er overheen gaat

Op alle knopjes zit het volgende script (met uitteraart oplopende nummers)
Hij zou op dragover moeten reageren? maar dat doet hij dus niet.

source staat hier : http://www.kanonweb.nl/slider.fla, dan is het snel duidelijk wat niet werkt!

Wat het script doet is SlideMe aanroepen en hem op een bepaalde keyframe zetten, zodat het balletje in het menu beweegt. en een lettertype grote zetten.

Hij start nu bij de eerste, en al draggend ziet hij de andere buttons niet. Ik heb dit met traces getest!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
on (release, dragOver) {    
    tellTarget (this.SlideMe) {
       gotoAndStop(4);
        _root.shirt.tf.setTextFormat(_root.myTFormat2);
        _root.outputsize = "27";
    } 
    setProperty("_level0/Map", _xscale, 130);
    setProperty("_level0/Map", _yscale, 130);
}

I reject your reality and substitute my own!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Je link werkt niet ... en misschien kun je beter gewoon onmouseDown() de _xmouse checken? Ik weet niet precies wat de bedoeling is, maar volgens mij kan Flash maar naar één button tegelijk kijken qua mouse-events. En btw, 'tellTarget' is zóóó 1963! Zelfde geldt voor 'setProperty'. In plaats van:
code:
1

kun je beter
code:
1
 _level0.Map._xscale = 130;
gebruiken :)

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Murphy schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 10:18:
Je link werkt niet ... en misschien kun je beter gewoon onmouseDown() de _xmouse checken? Ik weet niet precies wat de bedoeling is, maar volgens mij kan Flash maar naar één button tegelijk kijken qua mouse-events. En btw, 'tellTarget' is zóóó 1963! Zelfde geldt voor 'setProperty'. In plaats van:
code:
1

kun je beter
code:
1
 _level0.Map._xscale = 130;
gebruiken :)
Nu werkt de link!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Dewd! Ik stel voor dat je in de help van Flash eventjes kijkt naar de begrippen startDrag en stopDrag want je bent nu met een niet-werkend kanon op een mug aan het schieten :D

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Murphy schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:38:
Dewd! Ik stel voor dat je in de help van Flash eventjes kijkt naar de begrippen startDrag en stopDrag want je bent nu met een niet-werkend kanon op een mug aan het schieten :D
Snap ik! maar dit komt uit een bestaande applicate, waar dit wel op deze manier gewerkt heeft. En aangezien het door de complete applicatie voorkomt... er is iets in veranderd..waardoor het nu niet meer werkt.. maar ik weet niet wat..

Als ik alles opnieuw kon bouwen was het idd met StartDrag en Stopdrag gebeurd!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Zo werkt het écht niet hoor! De on(dragOver) geldt alleen voor de knop die de 'focus' heeft! Ik weet niet hoe Flash 2 er mee omging, maar in Flash 8 werkt het niet :)

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Daarom snap ik ook niet hoe het dan wel heeft kunnen werken :S....maargoed. Enig idee hoe ik dan dit effectief kan omzetten in een werkende situatie? het moet dus met stapjes van links naar rechts gaan

Pagina: 1