Ik heb waarschijnlijk een hele simpele vraag over het verdelen van de CAI.
Bij mij thuis (nieuwbouw) zit in de meterkast een groene kabel met een wit kastje met de opdruk UPC. Het witte kastje heeft één uitgang (f-connector aansluiting) vandaar uit gaat een coax kabel direct naar een aansluitdoos in de woonkamer.
Nu wil ik een 2e tv op de 1e etage (slaapkamer).
Ik heb het volgende gedaan :
- Kabel (Hirschmann) getrokken vanaf de meterkast naar de 1e etage (slaapkamer)
- op die getrokken coax kabel een einddoos gemonteerd (Hirschmann FS1NL)
- in de meterkast een verdeler/multi tap geplaatst (Hirschmann AFC 2011)
- op het einde van de getrokken kabel een F-connector geplaatst
- de uitgang van het UPC kastje geconnect met de ingang van die verdeler (AFC 2011)
- de woonkamer connectie gekoppeld aan de bovenzijde van de verdeler (AFC 2011)
- de nieuwe getrokken coax kabel geconnect aan de 2e uitgang van de verdeler (AFC 2011)
Met deze stappen heb ik superstrak beeld op 1e etage (slaapkamer)
maar in de woonkamer heb ik een zeer slecht beeld.
Mijn vermoeden is dat die verdeler niet de juiste is, maar eerlijk gezegd weet ik niet
welke ik dan zou moeten nemen. De VFC 0421 lijkt mij een betere keuze maar in de documentatie van Hirschmann mag ik die niet gebruiken voor aansluiten van een einddoos (FS1NL)
Wie kan mii hiermee helpen
Alvast bedankt !!!
Bij mij thuis (nieuwbouw) zit in de meterkast een groene kabel met een wit kastje met de opdruk UPC. Het witte kastje heeft één uitgang (f-connector aansluiting) vandaar uit gaat een coax kabel direct naar een aansluitdoos in de woonkamer.
Nu wil ik een 2e tv op de 1e etage (slaapkamer).
Ik heb het volgende gedaan :
- Kabel (Hirschmann) getrokken vanaf de meterkast naar de 1e etage (slaapkamer)
- op die getrokken coax kabel een einddoos gemonteerd (Hirschmann FS1NL)
- in de meterkast een verdeler/multi tap geplaatst (Hirschmann AFC 2011)
- op het einde van de getrokken kabel een F-connector geplaatst
- de uitgang van het UPC kastje geconnect met de ingang van die verdeler (AFC 2011)
- de woonkamer connectie gekoppeld aan de bovenzijde van de verdeler (AFC 2011)
- de nieuwe getrokken coax kabel geconnect aan de 2e uitgang van de verdeler (AFC 2011)
Met deze stappen heb ik superstrak beeld op 1e etage (slaapkamer)
maar in de woonkamer heb ik een zeer slecht beeld.
Mijn vermoeden is dat die verdeler niet de juiste is, maar eerlijk gezegd weet ik niet
welke ik dan zou moeten nemen. De VFC 0421 lijkt mij een betere keuze maar in de documentatie van Hirschmann mag ik die niet gebruiken voor aansluiten van een einddoos (FS1NL)
Wie kan mii hiermee helpen
Alvast bedankt !!!