Integratie Acrobat Reader in eigen applicatie

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar dit is de situatie:
Hier op kantoor zitten 2 programmeurs plugins voor de bedrijfssoftware te bouwen.
Hun hadden het erg druk dus vroegen ze mij of ik het volgende kon uitzoeken:

Ik heb gezocht naar een manier om pdf'jes te openen in een eigen applicatie, maar het enige wat ik vond was het integreren van acrobat writer door middel van een Key die je moet kopen a 2500 dollar.

Volgens iemand hier was het mogelijk een DLL ergens te plaatsen, waardoor de PDF IN de applicatie word geopend door Acrobat reader, in plaats van acrobat reader los te openen.

Heeft iemand enig idee?

Aanvullende informatie:
Het is een soort document manager voor (met name) pdf'jes die gemaakt worden door de software die wij verkopen, het scherm bestaat uit 3 delen, links de inhoud zoals in windows verkenner,
rechtsboven de documenten (in de folder die je hebt aangeklikt in het linker scherm)
En dan zou de PDF moeten openen in het scherm rechtsonder, alleen opent acrobat reader een appart scherm) Alvast bedankt iig..

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 03:31

Gerco

Professional Newbie

Internet Explorer doet het, dus ik ga er vanuit dat de reader als een ActiveX component is aan te spreken. Ga eens neuzen in HKEY_CLASSES_ROOT naar iets wat op Adobe Reader lijkt en gebruik dat component in je applicatie.

Je zou natuurlijk ook kunnen kijken of Adobe misschien documentatie hierover heeft. Overigens zeggen ze wel het volgende:
The Acrobat Control is designed specifically for use with Internet Explorer; it is not a full-featured ActiveX Control that you can use to enable applications other than Internet Explorer to display PDF files. If you modify the Acrobat Control for ActiveX or use it in applications other than Internet Explorer, Adobe Technical Support is unable to support it.
Het kan echter wel en ze leggen op die pagina nog uit hoe je dat moet doen ook.

[ Voor 51% gewijzigd door Gerco op 18-04-2006 10:32 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-02 16:59

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Firefox doet het ook, is opensource dus misschien dat je daar ook wat uit kunt halen, qua sources ed.

alternativ

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik sla even een andere zijstraat in :).

Er is ook een andere PDF- reader (freeware) van Foxit Software. Foxit heeft ook een SDK uitgebracht om de reader te integreren in je eigen programma. Voor deze SDK kan een prijsopgave worden aangevraagd, de prijs is afhankelijk van hoe je de SDK wilt gebruiken (licentietype, closed- vs. open source, link leggen naar Foxit, enzovoort).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 18:52

CodeIT

Code IT

Volgens mij kan je gewoon de IE ActiveX als component in je applicatie gebruiken en deze het adres van je pdf geven. IE opent dan de PDF.