AGP/PCI-X Inf Drivers?

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-08 12:03

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Misschien een gekke vraag, maar:

Voor de AGP port kon je aparte inf drivers downloaden die beter geoptimaliseerd waren voor jouw moederbord/chipset om zo de performance (sterk) te verhogen. Bestaat zoiets ook (al) voor PCI-X? Want ik heb een nieuwe videokaart in mijn laptop, de scores worden er wel iets hoger op, maar ze zouden nog veel hoger moeten kunnen.

Ik heb een 1,86 centrino met 2048mb DDR-2 ram en een 7800 Gtx. Ik haal om en nabij de 4700 punten in 3dmark05, dat lijkt me veel te mager, ik zou 7k moeten kunnen halen op deze kaart. Ik heb Xp Pro Sp2, DirectX 9c, Forceware 84,25 en voor zover mij bekend alle recente drivers voor mijn systeem. De Forceware drivers zijn overigens van laptopvideo2go.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32
PCI-e aub...

Zie website van je mobo/chipset zou ik zeggen...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Breepee schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:34:
PCI-e aub...

Zie website van je mobo/chipset zou ik zeggen...
www.dell.nl

Ooit al eens geprobeerd daar iets van te downloaden dat minder dan een jaar oud is? :P

Ik zou écht niet weten welk merk mijn moederbord draagt, alleen dat het (natuurlijk) een intel chipset heeft. Kan ik daar gewoon de 'normale' intel agp/pci drivers voor krijgen?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb overigens dit weekend het volgende gedaan:

Een nieuwere bios revisie geinstalleerd (origineel was A01, toen A04, nu A05) en directx9c voor de zekerheid opnieuw geinstalleerd. Ik zou niet weten te verzinnen wat er nog allemaal op van invloed kan zijn. Ik heb via futuremark gekeken in de ORB database, maar daar kan ik maar 1 entry vinden met mijn combo (centrino/7800/2gb). Ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Hij kwam overigens op 5500 punten.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:32
Laptop kaarten zijn wel andere koek dan 'gewone; kaarten, ook al hebben ze dezelfde naam. Bovendien is er AFAIK geen PCI-e-driver zoals jij dat bedoeld.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS het is eigenlijk al een wonder dat je een andere miniPCI VGA kaart hebt weten te bemachtigen, normaal gesproken zijn de los helemaal niet verkrijgbaar. Laptop fabrikanten garanderen ook absoluut niet dat het gaat werken als je een laptop op deze manier een upgrade geeft.

Maar ik neem aan dat er voorheen een vergelijkbare kaart aanwezig was met dezelfde interface, dan zou de interface dus gewoon aangestuurd moeten worden. Daarnaast moet je gewoon de drivers van de kaart zelf installeren. Kijk dan bij de downloads van de fabrikant van de chipset, laptop fabrikanten lopen veelal achter op deze drivers.

Vaak heb je ook dat de fabrikanten van de VGA chip je doorverwijst naar de fabrikant van de laptop. Bijvoorbeeld bij ATI, ik geloof dat de Catalyst drivers niet standaard support hebben voor laptop VGA chips. In ATI's geval kun je bijvoorbeeld de Omega drivers proberen, Omega heeft de optie voor laptops weer enabeled in de drivers van ATI.

Mogelijk dat dit ook het geval is bij de Nvidia VGA drivers.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 18-04-2006 15:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 15:52:
TS het is eigenlijk al een wonder dat je een andere miniPCI VGA kaart hebt weten te bemachtigen, normaal gesproken zijn de los helemaal niet verkrijgbaar. Laptop fabrikanten garanderen ook absoluut niet dat het gaat werken als je een laptop op deze manier een upgrade geeft.

Maar ik neem aan dat er voorheen een vergelijkbare kaart aanwezig was met dezelfde interface, dan zou de interface dus gewoon aangestuurd moeten worden. Daarnaast moet je gewoon de drivers van de kaart zelf installeren. Kijk dan bij de downloads van de fabrikant van de chipset, laptop fabrikanten lopen veelal achter op deze drivers.

Vaak heb je ook dat de fabrikanten van de VGA chip je doorverwijst naar de fabrikant van de laptop. Bijvoorbeeld bij ATI, ik geloof dat de Catalyst drivers niet standaard support hebben voor laptop VGA chips. In ATI's geval kun je bijvoorbeeld de Omega drivers proberen, Omega heeft de optie voor laptops weer enabeled in de drivers van ATI.

Mogelijk dat dit ook het geval is bij de Nvidia VGA drivers.
De drivers van www.laptopvideo2go.com zijn speciaal gemod voor het gebruik op laptops en notebooks, en soms ook nog getweaked qua performance. Ik hoor van iedereen (ook notebookgebruikers) geweldige verhalen over de 'increased performance' die ze hebben sinds ze 84.xx zijn gaan gebruiken, en bij mij blijft die boost een beetje uit op het moment :P

Ik kan me nog herinneren dat ik met de standaard dell drivers (1 jaar geleden) 4100 3dmark05 punten haalde op mijn 6800go kaart. Die drivers kan ik sowieso niet meer gebruiken want die ondersteunen geen 7800 kaart. Ik ben daarom (mede ook vanwege oblivion, crash2desktop bug enz) op 84.25 gaan draaien, maar de performance valt me tegen. Misschien dat mijn CPU een bottleneck is, maar zelfs vlak voor de upgrade haalde ik nog maar 29xx punten op 3dmark05 met de oude kaart, dus ergens ben ik performance kwijtgeraakt. Het is echter een brandschone XP installatie, ik weet werkelijk niet waar ik moet zoeken.
Pagina: 1