Hoi ASPers,
Ik ben een ontiegelijke ASP n00b, maar ik moet voor mijn stage opdracht een digitale schoolgids in elkaar flansen, en aangezien de hosting provider alleen ASP + SQL Server ondersteunt, probeer ik het daarin. Wat is nu de bedoeling: toon een pagina met hoofdstukken uit de schoolgids en de bijbehorende paragrafen. Je krijgt dus een soort boomstructuur van hoofdstukken en paragrafen.
Om dit voor elkaar te krijgen haal ik eerst met een lus alle hoofdstukken uit de database, en schrijf deze naar het scherm. Per hoofdstuk haal ik met een tweede query de bijbehorende paragrafen uit een andere tabel (met een join). Hiervoor gebruik ik onderstaande code (veel dingen weggelaten, gaat om de constructie):
bij het uitvoeren van deze code krijg ik constant dezelfde foutmelding:
Ik heb al van alles geprobeerd, de objRec("chapter_number") omzetten naar cint bijvoorbeeld, of de quotes weghalen, maar niets helpt.
Wie wil deze ASP n00b op weg helpen? Dank!
Ik ben een ontiegelijke ASP n00b, maar ik moet voor mijn stage opdracht een digitale schoolgids in elkaar flansen, en aangezien de hosting provider alleen ASP + SQL Server ondersteunt, probeer ik het daarin. Wat is nu de bedoeling: toon een pagina met hoofdstukken uit de schoolgids en de bijbehorende paragrafen. Je krijgt dus een soort boomstructuur van hoofdstukken en paragrafen.
Om dit voor elkaar te krijgen haal ik eerst met een lus alle hoofdstukken uit de database, en schrijf deze naar het scherm. Per hoofdstuk haal ik met een tweede query de bijbehorende paragrafen uit een andere tabel (met een join). Hiervoor gebruik ik onderstaande code (veel dingen weggelaten, gaat om de constructie):
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| SQL = "SELECT * FROM schoolgids_chapters" set objRec = objCon.execute(SQL) do until objRec.EOF %> <!-- haal hoofstukken op en schrijf deze naar het scherm --> <% SQL2 = "SELECT * FROM schoolgids_paragraphs WHERE chapter_id = '"&objRec("chapter_number")&"'" set objRec2 = objCon.execute(SQL2) do until objRec2.EOF %> <!-- haal paragrafen op en schrijf deze naar het scherm --> <% objRec2.movenext loop objRec.movenext loop |
bij het uitvoeren van deze code krijg ik constant dezelfde foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
| Microsoft JET Database Engine error '80040e07' Data type mismatch in criteria expression. /schoolgids.asp, line 32 |
Ik heb al van alles geprobeerd, de objRec("chapter_number") omzetten naar cint bijvoorbeeld, of de quotes weghalen, maar niets helpt.
Wie wil deze ASP n00b op weg helpen? Dank!
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost