Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Luchtfilter? Zat het toevallig op dezelfde plaats waar het lucht gaatje zit aan de bovenkant van je hd? Dan denk ik dat het een koolstof filter is om te voorkomen dat er stof op je platters komt.
Ik denk eerder dat het een soort filter ofzo is voor de lucht.
Dat is een vochtvreter, om water(damp) uit de harde schijf te weren
Ah okee, nu ik erover nadenk, is zoiets best wel geniaal bedacht eigenlijk
dat ding zit namelijk gemonteerd onder een gaatje in de bovenkant van de hdd, dat zag ik ook pas toen iemand het hier zei, maar dat maakt het wel een stuk duidelijker ja
[ Voor 54% gewijzigd door Widow op 17-04-2006 22:02 ]
Lijkt me ook een vochvreter/luchtfilter
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Lijkt me ook, zeker gezien het een 8MB versie is(tenzij het een OEM-schijf is, die hebben geen garantie van WD)DDX schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:38:
maareh 160gb en op de harddisk staat Juli 2004
dan zit er (eh zat) er toch gewoon nog garantie op ?
Zolang het om een consumentenkoop gaat (wat me hier het geval lijkt) heb je niets met de garantie van WD te maken. Tot tenminste twee jaar na aanschaf kun je bij de winkelier terecht voor garantie, ook als er op het bonnetje staat dat je maar 30 dagen garantie hebt. Je hebt natuurlijk wel een probleem als de winkelier in de tussentijd failliet gaat.mad-dog schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:11:
[...]
Lijkt me ook, zeker gezien het een 8MB versie is(tenzij het een OEM-schijf is, die hebben geen garantie van WD)
Nou je 'm toch al uit elkaar gehaald hebt:
Er zitten vreselijk sterke permanente magneten in de motor die de koppen over de schijf beweegt (voice-coil principe). Z.g. NIB magneten (neodymium-iron-boron). Daar kun je leuke dingen mee doen, zoals kuiltjes in water drukken (water is diamagnetisch) of langzaam naar beneden laten zweven in een aluminium U profiel (wervelstroomdemping).
Wel voorzichtig zijn met die magneten, want ze zijn nogal bros en als ze op elkaar klappen gaat dat met grof geweld en breken ze.
http://www.matchrockets.com/water/diamagh2o.html
Er zitten vreselijk sterke permanente magneten in de motor die de koppen over de schijf beweegt (voice-coil principe). Z.g. NIB magneten (neodymium-iron-boron). Daar kun je leuke dingen mee doen, zoals kuiltjes in water drukken (water is diamagnetisch) of langzaam naar beneden laten zweven in een aluminium U profiel (wervelstroomdemping).
Wel voorzichtig zijn met die magneten, want ze zijn nogal bros en als ze op elkaar klappen gaat dat met grof geweld en breken ze.
Niet als je de HDD zelf slooptDDX schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:38:
maareh 160gb en op de harddisk staat Juli 2004
dan zit er (eh zat) er toch gewoon nog garantie op ?
Klopt, daar heb ik de HDD voor uit elkaar gehaaltjoopv schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:32:
Nou je 'm toch al uit elkaar gehaald hebt:
Leuk en wel, maar als de winkel vervelend gaat doen ben je nog wel even bezig....GlowMouse schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 00:31:
[...]
Zolang het om een consumentenkoop gaat (wat me hier het geval lijkt) heb je niets met de garantie van WD te maken. Tot tenminste twee jaar na aanschaf kun je bij de winkelier terecht voor garantie, ook als er op het bonnetje staat dat je maar 30 dagen garantie hebt. Je hebt natuurlijk wel een probleem als de winkelier in de tussentijd failliet gaat.
Pagina: 1