Apache locale directory laten zien in explorer window

Pagina: 1
Acties:

• punisher.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:57
Hoi,

Ben aan het vechten geweest met apache.
Wil het voor intranet gebruiken en niet voor de hele wereld.
Gebruik nu een html pagina die ik gewoon locaal aanroep, maar wil met apache en mysql gaan werken dan kan ik mambo gebruiken.

Het volgende probleem als ik een link met apache wil openen bijvoorbeeld c:\windows wil openen in explorer stijl window dan wil hij dit niet doen.
Als ik in plaats van c:\windows dan \\copmuternaam\windows doe dan wil hij het wel doen.
Maar dit is geen werkbare oplossing omdat ik er applicaties mee wil aan roepen die ook files in de directory nodig hebben.

Ik weet wel dat apache ook directory's kan laten zien maar dat is niet wat ik wil moet echt in een explorer venter geopend worden.

Groeten john.

• yellowisblue
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 16:32
Zou het een optie zijn om die applicaties opnieuw te installeren in \\computernaam\windows ? Dan gebruiken ze intern ook die plek om locale bestanden te zoeken.

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

file://

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• punisher.nl
Nee dat is geen optie het zij verschillende firmware's van hand scanner's die met een programma opnieuw te flashen zijn en cab files van pda's die via het ene venster naar de ipsm directory van de pda kunnen worden gesleept.

• niwreG
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

handscanners? alsin 700 colors enzo? :P

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• punisher.nl
Werkt niet hij zet file:// al meteen voor als ik in de status balk van internet explorer kijk.

• punisher.nl
niwreG schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:37:
handscanners? alsin 700 colors enzo? :P
Nee handheld products scanners.

• Alex)
  • Laatst online: 06-07 14:10
Je zult moeten gaan werken met JavaScript, maar IE laat je niet zomaar zoiets doen, je moet die site dan eerst op alle clients in de Vertrouwde Zone zetten...

We are shaping the future

• DataGhost
  • Laatst online: 09:35

DataGhost

iPL dev

dat had je er dan even bij moeten vertellen want het was namelijk (ook :+ grr gerwin) mijn gedachte. Verder vind ik niet echt dat je je probleem duidelijk formuleert, ik kan me er weinig bij voorstellen namelijk. Het zou inderdaad eens handig zijn uit te leggen wat de situatie eromheen is zodat we weten wat wel en geen mogelijkheid zou kunnen zijn.

• punisher.nl
Alex schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:41:
Je zult moeten gaan werken met JavaScript, maar IE laat je niet zomaar zoiets doen, je moet die site dan eerst op alle clients in de Vertrouwde Zone zetten...
Daar werk ik nu mee en roep de pagina's gewoon locaal aan maar wil het profesioneler gaan maken en makelijker te onderhouden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

file://c|\windows\? Afaik moest die : vervangen worden door een |.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• punisher.nl
DataGhost schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:41:
dat had je er dan even bij moeten vertellen want het was namelijk (ook :+ grr gerwin) mijn gedachte. Verder vind ik niet echt dat je je probleem duidelijk formuleert, ik kan me er weinig bij voorstellen namelijk. Het zou inderdaad eens handig zijn uit te leggen wat de situatie eromheen is zodat we weten wat wel en geen mogelijkheid zou kunnen zijn.
Ik bijvoorbeeld een link met een firware van een scanner en als mensen op die link drukken dan opent hij een explorer window met daarin in de firmware van de scanner en een programma om hem te flashen.
Het programma om te flashen kijkt naar de firmware in die directory.

De link is als volgt d:\products\3800\firmware\lx\

Je moet dit eigenlijk zien als een webbased dircetory browser, gebruik de html pagina om het overzichterlijker te maken met ook allerlei informatie over de scanner er bij.

• DataGhost
  • Laatst online: 09:35

DataGhost

iPL dev

punisher.nl schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:49:
[...]

Ik bijvoorbeeld een link met een firware van een scanner en als mensen op die link drukken dan opent hij een explorer window met daarin in de firmware van de scanner en een programma om hem te flashen.
Het programma om te flashen kijkt naar de firmware in die directory.

De link is als volgt d:\products\3800\firmware\lx\

Je moet dit eigenlijk zien als een webbased dircetory browser, gebruik de html pagina om het overzichterlijker te maken met ook allerlei informatie over de scanner er bij.
kan je in apache dan geen alias maken naar die map zodat je die gewoon via je browser kan benaderen?

• punisher.nl
CyBeR schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:46:
file://c|\windows\? Afaik moest die : vervangen worden door een |.
Geprobeerd maar wil ook niet, het vreemde is wel als ik de link naar c:\windows erin zet opent hij in mozilla wel een nieuwe tab met een directory listing met c:\windows maar en in internet explorer niks.

• punisher.nl
DataGhost schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:59:
[...]

kan je in apache dan geen alias maken naar die map zodat je die gewoon via je browser kan benaderen?
Dat heb ik niet geprobeerd maar als ik dat ga doen dan moet ik in mambo en in apache de link aan passen en wil egelijk alleen maar in mambo doen.
Het zijn veel links en dan ben ik dadelijk het overzicht kwijt.

• punisher.nl
Als ik op de link ga staan en zeg snelkoppeling kopieren en dan in de adres bals neer zet opent hij hem meteen, zou het een intelling zijn in de internet explorer.

Heb localhost al bij de vertouwde websites neegezet maar dat werkte ook niet, het is wel dat alle pc's ook op internet kunnen kan dus de securety niet op laag zetten.
Heb het hier ook geprobeerd maar wil ook niet.

• Alex)
Je kunt die ene site in de Vertrouwde Zone zetten, dan is alleen op die site het beveiligingsniveau lager...

• punisher.nl
Heb zitten spelen met die zones maar geen resultaat.

• Alex)
Je bent dan ook nog niet klaar, je hebt dan ook nog een stukje Javascript nodig dat die map voor je kan openen...

Pagina: 1