Toon posts:

[XP] Dell 9150 Windows installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een weekje een Dell 9150.
In verband met de aanschaf van een TV Tuner wilde ik er Windows Media Center Edition op installeren.
De C: schijf is hiervoor geformatteerd.
Het probleem is nu dat als ik de dvd erin doe hij de installatie wel start maar op het moment dat je de partitie moet kiezen is de lijst met de partitie keuzes leeg en als ik op enter druk krijg ik gelijk een blue screen.
Oftewel; Ik zit hier met een pc waar geen windows meer op kan.

Een vriend van mij heeft toevallig dezelfde pc dus we hebben zijn hardeschijf in mijnes gedaan inclusief mn eigen harddisk. Windows herkent mn harde schijf gewoon wel en ziet ook gewoon de partities.
We hebben toen met Partition Magic even nader naar de hardeschijf gekeken en het blijkt dat er ook nog twee verborgen partities op staan waar je niets aan kan veranderen en waar je ook niet op kan komen. Nummer 1; DELLUTILITY en de ander CP/M, Concurrent DOS, CTOS. De laatste partitie is overigens 1,7gb kleiner op mijn hardeschijf dan op die van hem.

We hebben geprobeerd om dus via Windows het er bij mij op te zetten door een Nieuwe installatie te kiezen en geprobeerd om hem gewoon te laten booten vanaf de dvd. Bij beiden gevallen liep hij op hetzelfde gedeelte vast.

De specificaties;
Intel Pentium D920 2,8ghz Dual Core
2x1024mb ddr2 dual channel
250gb Western Digital Caviar SE sata2

Iemand enig idee of ik die partities moet houden of ze gewoon kan verwijderen? En iemand enig idee hoe ik Windows erop kan installeren?

Bij voorbaat dank..

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

ga naar bios:

enable SATA poort en configureer of het in RAID of gewoon.
Belangrijk: set op OS install mode.
En die partities kan gwoon weg, en je mbr moet ook geformateer worden. Hoe...zoekmaar zelf uit (format c: /mbr ofzo)

Trouwens, Dell lust alleen originele Dell-windows-OS (Xp home/po/MCE), naar mijn weten.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GrittyKitty schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:54:
Trouwens, Dell lust alleen originele Dell-windows-OS (Xp home/po/MCE), naar mijn weten.
Niet correct.
Een FPP CD werkt er ook prima mee.
Een Dell OEM CD werkt daarentegen bijna alleen maar op Dell systemen (bios check code ergens).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik hem in de Install mode?
Heb het nog niet kunnen vinden in de bios..

Thnx voor de reacties :)

Verwijderd

Topicstarter
OS Install Mode stond er niet.
Ik heb nu bij de drives wel de RAID configuratie veranderd. Hij stond standaard op wat anders ik heb hem veranderd naar 'Combination SATA/PATA' en toen de setup weer gedraait. Hij zag gelijk mn partities weer en alles is going so far so good :)
Bedankt voor de replies en ik denk dat het probleem is opgelost :)