[Geluid] ASUS A8N-E

Pagina: 1
Acties:

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Ik heb een klein probleempje,
Ik heb sinds 2 weken mijn nieuwe computer,
Met het moederbord ASUS A8N-E

Alleen sinds vandaag gaat het geluid 10x achteruit,
Als er geen muziek wordt gedraait, dan hoor ik een piep door mijn Sennheiser,
Als ik muziek luister dan is het geluid niet echt zuiver, en al helemaal niet bij lage of hoge tonen.
En als ik BF2 speel, en ik zit net midden in een gevecht, dan hoor ik voor 25 % geruis.

Bij mijn vorige computer, luisterde ik ook altijd muziek via de onboard geluidschip, op AC'97,
Nooit problemen mee gehad.. Dus ik dacht nu hoef ik ook geen geluidskaart.

Maar opeens gaat het geluid bij deze AC'97 achteruit, ik heb al geprobeer de drivers opnieuw te installeren maar het maakt niets uit.

Ik zat er dus aan te denken om er een geluidskaart in te zetten.
Maar daar heb ik nu niet echt het geld voor, (computer was incl. beeldscherm 1400 euro)

Dus ik dacht aan een simpel kaartje als een Creative Soundblaster Audigy.

Ga ik hier nou echt mee op vooruit?, en heb ik dan geen vervelende ruis of dat het geluid slecht wordt tijdens gevechten? Het enigste wat ik gebruik is mijn Sennheiser om te luisteren, ik hang er geen 5.1 setje aan ofzo. Dus het gaat eigenlijk alleen om het 2.0 Stereo surround.

Budget = ~35 Euro.
En ik heb er geen tijd om voor te sparen.., dus een Audigy 4 of X-fi is toch te hoog gegrepen.

Dus misschien als jullie nog iets weten om het probleem op het moederbord te verhelpen, of is dit gewoon standaard zo slecht bij een Asus A8N-E (zoals ik al had gelezen in andere topics...)

En is die geluidskaart dan wel een oplossing? Op creative zeggen ze namelijk: Sound Blaster Audigy Value is the ideal upgrade to high quality audio from basic motherboard audio.

Ik wordt gek van die piep :P, dus hopelijk kan ik morgen ff zon geluidskaartje halen..

Laurens

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 12:09

LordofWhatever

Uuhhh....?

dat ding heeft het dus eerst wel goed gedaan?
heb je ondertussen niet iets veranderd (andere drivers enz)?
anders heb je toch nog wel garantie? (dit zou er zeker wel onder moeten vallen)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• lvrijn
Naja bij BF2 was het al de hele tijd bagger.. (vanaf het begin)
En als ik heb terug stuur, dan mag ik weer lekker 2 weken wachten..

Ik denk dat het ook een beetje aan de drivers maby kan liggen, want bijv. als ik het geluidje van MSN messenger hoor, dan is het net een echo van links naar rechts (misvormd geluid).

Maar er wordt overal al gezegt dat er een geluidskaart in moet..

Laurens

[ Voor 12% gewijzigd door lvrijn op 17-04-2006 21:22 ]

Verwijderd

Helaas, bij BF2 heb je echt een goede geluidskaart nodig. Ik heb de AC 97 zelf ook maar die kan niet overweg met BF2, vandaar dat ik nu een creative 2 zs erin heb gezet.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:23:
Helaas, bij BF2 heb je echt een goede geluidskaart nodig. Ik heb de AC 97 zelf ook maar die kan niet overweg met BF2, vandaar dat ik nu een creative 2 zs erin heb gezet.
er bestaat geen dé AC97 ;) AC97 is slechts een standaard wat betreft commuicatie met een geluids-chip. Dus AC97 zegt niks over wélk chipje je hebt. Daarnaats zegt zelfs het merk en type chipje weinig over de kwaliteit. Die hangt namelijk vooral af van de implementatie ervan.

Overigens heb ik zelf een Asus A8N-E moederbord, en ben redelijk te spreken over het geluid. Dat betekent dus dat of het moederbord van TS makementen heeft, of er ergens qua software iets niet in orde is. Dat zou ie ff moeten controleren voor de aanschaf van nieuw spul...

Verwijderd

Nee, de onboard geluidschip van de asus kan in zware games, zoals BF2, het geluid niet goed laten klinken. Hier heb ik destijds in veel forums over gelezen. Je kunt het geluid in BF2 wel redelijk laten horen indien je de geluidsversnelling terugzet. Het klinkt dan wel minder mooi.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:45:
Nee, de onboard geluidschip van de asus kan in zware games, zoals BF2, het geluid niet goed laten klinken. Hier heb ik destijds in veel forums over gelezen. Je kunt het geluid in BF2 wel redelijk laten horen indien je de geluidsversnelling terugzet. Het klinkt dan wel minder mooi.
Waarom klinkt de ac'97 sound van mijn DFI Ultra-D dan wel gewoon goed in BF-2?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Het is een vrij bekend probleem, als je zoekt op "AC 97 BATTLEFIELD 2" in google komt je ook wel wat dingen erover tegen. Dit haalde ik van tweakers zelf http://tweakers.net/meuktracker/10195 lees de reacties maar.

• lvrijn
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 22:04:
Het is een vrij bekend probleem, als je zoekt op "AC 97 BATTLEFIELD 2" in google komt je ook wel wat dingen erover tegen. Dit haalde ik van tweakers zelf http://tweakers.net/meuktracker/10195 lees de reacties maar.
Hmm ja,.. naja daar zit ik dan mee,
Maar nu vraag ik me nog steeds af als dit aan het moederbord ofzo ligt..

Laurens

[ Voor 40% gewijzigd door lvrijn op 17-04-2006 22:32 ]

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

al nieuwe drivers geprobeerd?
overigens als je goed geluid belangrijk vind kan ik je wel aanraden om een pci kaartje erin te steken. misschien kan je 2e hands iets vinden ;)

• lvrijn
Als gekeken op ebay..
Wat is beter?
SB LIVE 5.1 of SB AUDIGY 1

Laurens

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik heb met mijn A8N-E ook soms problemen in BF2. Voor de rest eigenlijk niet. In WMP, internetradio etc. Alleen nog maar in BF2, dit is schijnbaar een groot probleem voor de onboard audio van de A8N-E (Bios 1011, laatste drivers).

Ik wil stiekum toch ook wel graag een nieuw geluidskaartje op mijn A8N-E

Ik heb ook redelijke kaartjes gezien van Terratec, of zijn die van mindere kwaliteit als de kaartjes van Creative?
http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=KK%23T41&
http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=KK%23T43&

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• lvrijn
Dat zou ik ook wel willen weten...

Laurens

• LordofWhatever

LordofWhatever

Uuhhh....?

Google Is Uw Vriend
zoek 'ns paar reviews! ;)

Pagina: 1