hoe hoog mag mijn vdimm?

Pagina: 1
Acties:

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
ik heb n setje van ocz 2GB gx xtc pc4000 dat ik dan ook op 250mhz wil hebben draaien, maar om dit stabiel te doen moet ik blijkbaar het geheugen op 3V zetten?
uitgelezen in smartguardian geeftie 3.05V aan.... dit is toch geen voltage om 24/7 te draaien? mn chippies worden best warm.... niet zo heet dat ik mn fikken verbrand, maar toch flink heet....
op 2.9V + 0.03V gaf ie in smartguardian 2.99V aan... dat draaide 2.5uur primestabiel... met instellingen torture, custom en dan de memorysize 900 maken (k doe dual prime, x2 3800)
maar is het safe om dit voltage te draaien?
de dimmetjes hebben vanuit de fabriek 250mhz meegekregen op 3-4-3-8, settings staan nu op auto en dan maaktie dr 3-4-3-7 van.
op de site van ocz vind ik dat deze dimmetjes 2.75V nodig hebben, is dat dan voor 200mhz? of zou dat ook moeten gelden voor 250mhz? want memtest doen ze 10uur+ op 2.8V met 250 mhz, maar zodra ik naar windows ga en prime of superpi draai fliptie er binnen n paar secs uit....
waar zit het probleem? of zijn deze voltages acceptabel voor 24/7?
mobo: dfi nf4 UT sli-D, extra molex aangesloten.
voeding antec truepower 500W
verder neit zoveel bijzonders.. 2 hdd's en n brakke graka aangezien mn 2 7900gt's nog niet binnen zijn...

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
2.75V zou in principie moeten gelden voor 250Mhz. Maar vaak komt er niet veel van terecht.
3V kan makkelijk, sommige oude chips (niet op jou sticks) kunnen makkelijk 3.5V 24/7 aan.

Als ze werken is het goed!

(BTW, hoofdletters?)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Mr Alfabet schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:06:
ik heb n setje van ocz 2GB gx xtc pc4000 dat ik dan ook op 250mhz wil hebben draaien, maar om dit stabiel te doen moet ik blijkbaar het geheugen op 3V zetten?
uitgelezen in smartguardian geeftie 3.05V aan.... dit is toch geen voltage om 24/7 te draaien? mn chippies worden best warm.... niet zo heet dat ik mn fikken verbrand, maar toch flink heet....
op 2.9V + 0.03V gaf ie in smartguardian 2.99V aan... dat draaide 2.5uur primestabiel... met instellingen torture, custom en dan de memorysize 900 maken (k doe dual prime, x2 3800)
maar is het safe om dit voltage te draaien?
de dimmetjes hebben vanuit de fabriek 250mhz meegekregen op 3-4-3-8, settings staan nu op auto en dan maaktie dr 3-4-3-7 van.
op de site van ocz vind ik dat deze dimmetjes 2.75V nodig hebben, is dat dan voor 200mhz? of zou dat ook moeten gelden voor 250mhz? want memtest doen ze 10uur+ op 2.8V met 250 mhz, maar zodra ik naar windows ga en prime of superpi draai fliptie er binnen n paar secs uit....
waar zit het probleem? of zijn deze voltages acceptabel voor 24/7?
mobo: dfi nf4 UT sli-D, extra molex aangesloten.
voeding antec truepower 500W
verder neit zoveel bijzonders.. 2 hdd's en n brakke graka aangezien mn 2 7900gt's nog niet binnen zijn...
Heb je ze wel in de oranje sloten zitten van je bordje? en welke bios draai je? zover ik weet is de 704-2bta geoptimaliseerd voor ocz mem door bigtoe
op 2,8v zou je al met gemak 250 moeten kunnen draaien

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Mr Alfabet
Rol-Co schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:23:
[...]

Heb je ze wel in de oranje sloten zitten van je bordje? en welke bios draai je? zover ik weet is de 704-2bta geoptimaliseerd voor ocz mem door bigtoe
howhow... waar haal je die bios vandaan? ik had ze in de oranje sloten zitten, maar dat werkte ook niet helemaal tof, heb t idee dat ze nu in de gele beter werken... maar as je ff linkje kan geven naar die bios... please!! k d8 btw dat mijn mem UCCC was, en geen TCCD, maar k kan t fout hebben... had k ergens in n review gelezen... maar weet niet of die klopt.

-edit-
k heb btw de 1-na laatste bios van dfi dr op zitten, 23-6 oid... die bios waar jij t over hebt, is dat n officiele?

[ Voor 9% gewijzigd door Mr Alfabet op 17-04-2006 21:34 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Geoptimaliseerd, het woord zegt het al ;) nee dus :P

specs

• Mr Alfabet
J0J0 schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:41:
Geoptimaliseerd, het woord zegt het al ;) nee dus :P
waar kan ik info vinden over die bios?

-edit-
heb al n thread gevonden op xs, maar kan daar geen info vinden of het speciaal goed zou zijn voor mijn mem... hoeveel riskeer ik met zo'n bios?
en waar kan ik nou opzoeken wat voor geheugen ik heb? kan het nergens vinden behalve in die review
OCZ 2GB Gold GX XTC pc-4000 heet t setje

[ Voor 43% gewijzigd door Mr Alfabet op 17-04-2006 22:21 ]

• Mr Alfabet
Rol-Co schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:23:
[...]

waar haal je vandaan dat mijn mem in de oranje slots zou moeten? en waar zoek je op wat voor chips er op zitten?

Verwijderd

Ik heb ook een setje PC 4000 2x1 GB van OCZ maar dan de wat oudere , het verschil met de nieuwe is dat ze zo'n honingraat heatspreader hebben .
Maar de mijne doen gemakkelijk 275MHz op 3-4-3-7 op 2.8 Volt

Het schijnt ook dat het verhogen van het voltage op de repen behoorlijk slecht is voor de levensduur .

Ik zou zelf dan ook niet hoger gaan dan 2.9 Volt voor dagelijks gebruik !

• Mr Alfabet
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 23:16:
Ik heb ook een setje PC 4000 2x1 GB van OCZ maar dan de wat oudere , het verschil met de nieuwe is dat ze zo'n honingraat heatspreader hebben .
Maar de mijne doen gemakkelijk 275MHz op 3-4-3-7 op 2.8 Volt

Het schijnt ook dat het verhogen van het voltage op de repen behoorlijk slecht is voor de levensduur .

Ik zou zelf dan ook niet hoger gaan dan 2.9 Volt voor dagelijks gebruik !
heb jij ook n dfi bordje? in welke slots stop je ze? en welke bios gebruik je?

-edit- weet je ook wat voor geheugen dat van jou is? en wat is de precieze naam van je mem?

[ Voor 9% gewijzigd door Mr Alfabet op 17-04-2006 23:30 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Mr Alfabet schreef op maandag 17 april 2006 @ 21:32:
[...]

howhow... waar haal je die bios vandaan? ik had ze in de oranje sloten zitten, maar dat werkte ook niet helemaal tof, heb t idee dat ze nu in de gele beter werken... maar as je ff linkje kan geven naar die bios... please!! k d8 btw dat mijn mem UCCC was, en geen TCCD, maar k kan t fout hebben... had k ergens in n review gelezen... maar weet niet of die klopt.

-edit-
k heb btw de 1-na laatste bios van dfi dr op zitten, 23-6 oid... die bios waar jij t over hebt, is dat n officiele?
hier staan ze zo'n beetje allemaal , de 704-2bta loopt super met mijn ocz maar het kan zijn dat het voor jou niet zo is, geen garantie's.

mijn mem's

en ze zitten in de oranje sloten, dat werkt vaak zo bij dfi, geel =voor LL mem en oranje voor HL mem.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Mr Alfabet
Rol-Co schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 01:37:
[...]

hier staan ze zo'n beetje allemaal , de 704-2bta loopt super met mijn ocz maar het kan zijn dat het voor jou niet zo is, geen garantie's.

mijn mem's

en ze zitten in de oranje sloten, dat werkt vaak zo bij dfi, geel =voor LL mem en oranje voor HL mem.
dat hielp enorm :D thnx! _/-\o_ wel n super oc zeg... ik ga de nieuwe bios morgen es proberen, heb de dingen nu in de oranje slots, staan te primen @250mhz op 2.91V (2.8 +0.03 in bios geloof ik) al n paar uur, 6 van die tests zijn passed. dus dit gaat al beter... is de nieuwere bios dan automatisch nog beter of heeft dat nix te zeggen? (de bovenste bios in die tabel op de pagina die je gaf) die komt namelijk uit 2006.... maar daar stond wel iets bij van ramtables... dus k zie wel. nu eerst slapen ;) assie mogenochtend nog steeds geen errors heeft zet ik de cpu erbij op 2500mhz... hij kan eik tot 2600+, maar dan gaat t mem zo veel lager door de dividers :s
neway... truste 4 now :O

• Mr Alfabet
mkay... hij heeft tot 8 uur sochtes geprimed, deed ie in principe prima.... (uur of 6/7), maar daarna zette ik de cpu drbij op 2500mhz, en toen klaptie ie dr binnen 3 uur weer uit :( hoe kan dit??? je zou dan de conclusie trekken dat mn cpu dan niet stabiel is ofzo... maar die doet dus 10 uur prime op 2600 8)7 strax maar ff nieuwe bios proberen..
moet dit geheugen "ingewerkt" worden ofzo?

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Mr Alfabet schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 14:43:
mkay... hij heeft tot 8 uur sochtes geprimed, deed ie in principe prima.... (uur of 6/7), maar daarna zette ik de cpu drbij op 2500mhz, en toen klaptie ie dr binnen 3 uur weer uit :( hoe kan dit??? je zou dan de conclusie trekken dat mn cpu dan niet stabiel is ofzo... maar die doet dus 10 uur prime op 2600 8)7 strax maar ff nieuwe bios proberen..
moet dit geheugen "ingewerkt" worden ofzo?
het ligt niet aan je geheugen denk ik, je hebt gewoon een slechte memorycontroller op je cpu

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Om even to the point antwoord te geven op je vraag

Als het goed is heb je dit geheugen > http://www.ocztechnology....d_gx_xtc_2gb_dual_channel

En op die pagina staat bij de specs 2.8v en onderaan de pagina:
**OCZ EVP (Extended Voltage Protection) is a feature that allows performance enthusiasts to use a VDIMM of 2.9V ± 5% without invalidating their OCZ Lifetime Warranty.

Instagram / YouTube

• Mr Alfabet
aramdin schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:30:
Om even to the point antwoord te geven op je vraag

Als het goed is heb je dit geheugen > http://www.ocztechnology....d_gx_xtc_2gb_dual_channel

En op die pagina staat bij de specs 2.8v en onderaan de pagina:

[...]
nope, dit is m
http://www.ocztechnology....d_gx_xtc_2gb_dual_channel
je had de pc3200 versie te pakken... en bij de 4000 staat wel degelijk 2.75V, maar wel dezelfde EVP.. dat wist ik al. maar dat betekend dus dattie maar mag tot 2.9V, met fluctuentie zeg maar, maar assik mn dfi op 2.8V zet, geeftie al meer dan 2.9V op de vdimm......
maar ik heb nu de bios geflashed naar die gemodde versie, en t draait nu al 4 uur prime stabiel op 250mhz... 2.95V uitgelezen.

nog iets: as mn cpu nu met 1.55V erdoorheen maar 43 graden wordt, betekend dat dat k m zonder problemen nog meer voltage kan geven? of zit er ergens een grens van "meer dan dit zou ik niet doen voor 24/7nhoe koel ie ook blijft"?
ik oc mn pc om n sneller te maken, niet voor die 1e x dat k n hoge 3dmark score wil halen... hij moet dus beschouwd worden als 24/7 draaiend.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik zou niet hoger gaan dan 1.7 ofzo , dan word het niet gezond en gevaarlijk

maar dan zit je met een absolute max temp van 50°, hoger is dan echt niet toegelaten

[ Voor 38% gewijzigd door successor op 19-04-2006 18:46 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• Mr Alfabet
successor schreef op woensdag 19 april 2006 @ 18:45:
ik zou niet hoger gaan dan 1.7 ofzo , dan word het niet gezond en gevaarlijk

maar dan zit je met een absolute max temp van 50°, hoger is dan echt niet toegelaten
ow ok... xit nou op 1.55... dan kan k nog wel n eindje :P maar ik bedoel niet dat ik bang moet zijn zeg maar, maar gewoon n setting waarbij je niet zorgelijk gaat kijken as je m 24/7 draait.... dat je cpu niet extreem slijt ofzo, of dat je continu je temps in de gaten moet houden.....

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mr Alfabet, je doet je naam niet echt een eer aan ;) Ik zou je willen vragen om even wat meer aandacht te besteden aan je posts, en dan vooral aan de punten, komma's, aanhalingstekens, hoofdletters en enters ;)

Ook de rest van je taalgebruik laat wat te wensen over, probeer gewoon normaal nederlands te tikken... woorden als xit, n enzo zijn niet duidelijk voor iedereen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1