Computer uit netwerkje verdwijnt altijd uit verkennen

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Het is een beetje een lange topictitel maar is wel precies wat er bij mij altijd weer gebeurt.
Ik heb 2 computers op elkaar met een crossed cable.
Ik stel het in met de wizzard en de boel is verder zichtbaar in de verkenner zodat ik internet kan delen en wat bestandjes heen en weer kan sturen.
Het probleem is alleen dat ik altijd na een tijdje (een paar weken ofzo) de gast computer maar niet zichtbaar krijg in de verkenner.
De internet verbinding blijft wel werken
Op de gastcomputer zie ik mijzelf wel.
Al veel geprobeerd firewall instellingen , antivirus instellingen.etc
Maar het enige wat altijd helpt is de wizzard netwerk uitvoeren daarna naar de gast computer de netwerkdiskette uitvoeren en alles is weer zichtbaar voor een weekje of zo .
Iemand misschien?
Thx

[ Voor 0% gewijzigd door MatMich op 17-04-2006 18:54 . Reden: topictitel spelfout herstellen ]

• MatMich
niemand enig idee? :?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Als die gastcomputer gewoon internet heeft dan moet je m ook kunnen benaderen vanuit die andere pc. Dat je die computer in de verkenner niet "ziet" is opzich geen probleem. typ je in de adresbalk \[pcnaam] dan moet ie erin kunnen komen. Of je probeert \[ip gastcomputer]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je bedoelt dat hij niet meer in "Mijn Netwerklocaties" staat? Dat kan op zich kloppen, dat is meer een recente verbindingen map.

Je kunt ook een drive mapping naar een share (desnoods naar c$) maken. Rechtsklik maar eens op mijn netwerklocaties. Wel het vinkje aanzetten dat hij de verbinding nar rebooten ook weer aanmaakt. :)

• MatMich
BreadFan schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:03:
Je bedoelt dat hij niet meer in "Mijn Netwerklocaties" staat? Dat kan op zich kloppen, dat is meer een recente verbindingen map.

Je kunt ook een drive mapping naar een share (desnoods naar c$) maken. Rechtsklik maar eens op mijn netwerklocaties. Wel het vinkje aanzetten dat hij de verbinding nar rebooten ook weer aanmaakt. :)
Top! dit klinkt als een plan (zal ik maar zeggen).
Ga het proberen en dan laat ik het weten.
Thx

• MatMich
Bedankt dit heeft het probleem inderdaad opgelost :)
Thx
Pagina: 1