Netwerk verwijderen onder XP sp2 voor schone start

Pagina: 1
Acties:
  • 3.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 21:45
Vandaag heb ik 6gig van mijn oude pc naar mijn nieuwe pc gezet:

Wanadoo internet (livebox)
Linksys wrt54gs router
Oude PC --> direct met kabel verbonden aan linksys
Nieuwe PC --> draadloos internet
(Laptop, ook draadloos)

Internet werkt op beide PC's perfect. Alle pc's met XP SP2

Nu wilde ik de gegevens dus overzetten, maar met een cross-kabel lukte het me niet (heb hier ook nergens een handleiding voor kunnen vinden, en windows geeft ook geen signaal van herkenning)

Uiteindelijk heb ik na vier (!) uur klooien het zover gekregen, door beide pc's met een kabel aan de router te hangen, mappen te slepen naar de wel toegangkleijke gedeelde map :? , en toen op de niewe pc te verplaatsen.... (via de wizard thusinetwerk instellen, daarna nog handmatig) Jaja, echt een toffe 2e paasdag gehad :+

Maargoed, op de oude pc staat een netwerk-map (z:), ik kan de laptop draadloos benaderen (en dat willen we dus niet), enz. Maar de laptop krijgt nooit verbinding (draadloos), en van verbindingen+netwerk op de drie pc's klopt gewoon niets meer. Tijd voor een schone start dus :P

Nu wil ik dus alle netwerk-instellingen weg, de router resetten, nieuwe drivers voor de pci-kaartjes, en opnieuw beveiligen zodat alles gewoon weer lekker werkt en schoon is.

Maar hoe krijg ik dit netwerk er uit? Zoeken op google en dit got heeft me weinig verder gebracht, dus ik hoop dat jullie het wel weten... ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

netwerkkaart drivers deraf donderen. kaartjes deruit. paar keer herstart. driver downloaden en installeren. pc uit, kaartje erin en netwerken maar! En evt router reset nog

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Isaja
Het is juist de bedoeling dat het hele netwerk eraf gaat ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je met het netwerk?
Dat is er namelijk af als je geen connectie meer maakt met een andere computer ;)

http://support.microsoft.com/kb/169790/en-us
http://support.microsoft.com/kb/299357/en-us

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Isaja
sanfranjake schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:54:
Wat bedoel je met het netwerk?
Dat is er namelijk af als je geen connectie meer maakt met een andere computer ;)

http://support.microsoft.com/kb/169790/en-us
Ik bedoel je laatste link, het thuisnetwerk tussen de drie bovenstaande pc's om bestanden en printers e.d. te delen ;)

Internet resetten lukt me wel. Router resetten, drivers van de pc's af en opnieuw erop, en daarna met wpa en mac beveiligen.

Als ik dit doorlees komt het er volgens mij in het kort op neer dat alle netwerk instellingen gereset worden naar de instellingen direct na de XP-install. Precies wat ik wil dus. :)

Nu snap ik dus dat je 'uitvoeren' --> 'Netsh' moet doen om in de juiste interface te komen. Maar vanuit daar volg ik de handeiding niet meer :P (heb ook totaal geen ervaring met werken via uitvoeren)

Kunnen jullie verduidelijken wat nu de volgende stap is om te resetten. Ben anders bang dat ik wat te veel zal resetten.... :P :+

• Tropos
  • Niet online
Start > Uitvoeren > netsh int ip reset resetlog.txt > [Enter]

Klaar. Maar ik vraag me overigens af of dit precies is wat je wilt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

voor heel dat netsh artikel kun je winipsock fix aanroepen.

Tcp/ip is dan wel gereset, maar je file sharing nog niet. Printer en file sharing disable/van je pc gooien zorgt er in ieder gaval voor dat niemand er zo op kan.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Tropos
  • Niet online
leuk_he schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:15:
voor heel dat netsh artikel kun je winipsock fix aanroepen.

Tcp/ip is dan wel gereset, maar je file sharing nog niet. Printer en file sharing disable/van je pc gooien zorgt er in ieder gaval voor dat niemand er zo op kan.
Of je gebruikt:

netsh winsock reset

Dat doet hetzelfde als dat programmaatje.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Isaja schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:35:
[...]

Het is juist de bedoeling dat het hele netwerk eraf gaat ;)
lees dit eens:
Isaja schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:02:
Nu wil ik dus alle netwerk-instellingen weg, de router resetten, nieuwe drivers voor de pci-kaartjes, en opnieuw beveiligen zodat alles gewoon weer lekker werkt en schoon is.
en dan dit:
Raven schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:26:
netwerkkaart drivers deraf donderen. kaartjes deruit. paar keer herstart. driver downloaden en installeren. pc uit, kaartje erin en netwerken maar! En evt router reset nog
maw: hij wil zijn netwerk deraf, en dan opnieuw een netwerk maken maar dan wel met een schone start....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Isaja
Sorry als het niet helemaal duidelijk was, dacht dat de TS duidelijk genoeg was;

- netwerk (tussen de pc's, file- en printersharing, gedeelde mappen e.d) helemaal eraf.
- Uiteindelijk alleen nog maar internetten via de router, that's it. (dus geen netwerk tussen de losse pc's!)

Dus: Alleen op alle drie de pc's een internet verbinding via de Linksys wrt54gs router...

Zo is het wel duidelijk :+

Dus is --> "netsh winsock reset" hiervoor de juiste manier? (ik neem aan via uitvoeren, en na elke term simpel 'enter') En zo niet, wat dan wel

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:09
File en printer sharing op alle pc's uitzetten zou genoeg moeten zijn dan :)

• Isaja
BobR13 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:13:
File en printer sharing op alle pc's uitzetten zou genoeg moeten zijn dan :)
Dat is gedaan. Maar hoe zit het dan met het 'Netsh -->' verhaal? Ik wil namelijk echt de pc's zover mogelijk schoon hebben voor het resetten van de router en het opnieuw instaleren van alle internet verbindingen.

Verwijderd

Hoe staat je situatie er nu voor dan?? Kan je de pc's nog wel benaderen of is het nu opgelost?

• Isaja
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:49:
Hoe staat je situatie er nu voor dan?? Kan je de pc's nog wel benaderen of is het nu opgelost?
De Pc's kunnen elkaar niet meer benaderen, dus dat is opgelost! ;)

Wat ik nu alleen wil is de internet-verbindingen en router helemaal opnieuw instaleren, aangezien de laptop echt extreem veel moeite heeft met verbinden met de router, en dit duidelijk komt door een of ander software conflict. Ook is het vaak zo dat deze dan weer meerder verbindingen naast elkaar heeft draaien... :? Kort gezegd; er valt gewoon niet mee te werken.

Dus is dit;
Tropos schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:14:
Start > Uitvoeren > netsh int ip reset resetlog.txt > [Enter]

Klaar. Maar ik vraag me overigens af of dit precies is wat je wilt.
Wat ik nu verder moet doen? Dus uitvoeren --> netsh --> en in dat command venster intypen: 'int ip reset resetlog.txt' dus gewoon met spaties ertussen?

Waarin resetlog.txt alle wijzigingen opslaat.

Dus even ter bevestiging (ben bang dat ik anders weer eens iets gruwelijk fout doe... 8)7 ); bovenstaand command doet niets anders dan alle verbindingen van de pc af, dus weer zoals na de clean install, waarna ik eenvoudig de router en verbindingen opnieuw kan instaleren & configureren?

[ Voor 24% gewijzigd door Isaja op 20-04-2006 19:06 . Reden: weet het nu wel bijna.... ]

• Isaja
Schopje. Zie mijn vraag hierboven, heb hem geëdit ;)

• Tropos
  • Niet online
Neen.

Wat jij wilt kan niet met een los commando. Klik naar:
Start (> instellingen) > configuratiescherm (> klassieke weergave) > netwerkverbindingen

Verwijder daar wat je kunt verwijderen, evt. door het verbreken van die verbindingen. Hiermee verwijder je evt. zelf gemaakte onnodige verbindingen.

-------------------------------------------

Vervolgens kun je toepassen:
Start > uitvoeren > cmd > [Enter] > netsh int ip reset resetlog.txt > [Enter]

Dit is één commando zonder extra enters. Dit commando reset je tcp/ip stack.

Daarna kan je toepassen:
Start > uitvoeren > cmd > [Enter] > nesth winsock reset > [Enter]

Wederom één commando zonder extra enters. Dit commando reset je winsocket.

---------------------------------------------

Beide commando's zijn waarschijnlijk niet nodig op je syste(e)m(en), maar kunnen ook geen kwaad.

• Isaja
@Tropos,

Hey Bedankt, hier kan ik iets mee! Ben altijd gek op duidelijke antwoorden :Y) Ga straks meteen aan de slag, en dan laat ik het wel weten wanneer het gelukt is! ;)
Pagina: 1