Toon posts:

Adaptec SCSI BIOS en Intel/AMI BIOS flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb 2e hands een leuk servertje gekocht die helaas zonder documentatie kwam. Het was al een oud ding.
Nu wilde ik CentOS 4.3 installeren, maar hij gaf de melding "loading aic7xxx SCSI driver" en daarna "disabling IRQ #11". Verder niks... Nu heb ik gegoogled en werd het toevoegen van acpi=off of acpi=ht als oplossing aangedragen. Dit werkte niet. Een andere mogelijke oplossing was het flashen van het SCSI BIOS.
Laat dit nu net geintegreerd zijn op het mobo. Volgens Adaptec (fabrikant) kan flashen van mobo-embedded BIOSsen verkeerd aflopen en is de Flash alleen bedoeld voor normale kaarten. Omdat het toch wel duur spul is, wil ik dit risico niet zomaar lopen.

Dus probeerde ik eerst het gewone Intel/AMI BIOS te flashen, maar hier mis ik dan bepaalde bestanden op mijn PC.

SCSI chipset: aic7899 (eventueel nog een W)
SCSI BIOS: v2.57S4

Intel server board: SCB2 (volgens bootup)
bios versie: SCB20.86B.1051.P13
BMC: 0066
HSBP: 0007

Dus eigenlijk 2 problemen ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
als het een onboard is moet je gewoon een nieuwer BIOS voor je moederbord zoeken, hierin zit de scsi bios geintergreerd...?

http://support.intel.com/...ver/scb2/sb/CS-006645.htm

hoppa

er zijn meerdere roms/firmwares,

de volgorde staat erbij maar hier een quote:
1. CMOS clear
2. BMC Upgrade
3. FRU/SDR
4. HSC Update
5. BIOS
6. CMOS clear

[ Voor 58% gewijzigd door Mister_X op 17-04-2006 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de site al gezien in mijn zoektocht :)
Ik ben niet heel erg thuis in alle afkortingen.
CMOS clear moet wel gaan met jumpertjes,
BMC staat inderdaad op die site, maar daar heb je dan weer van die oude windows-bestanden voor nodig (io.sys enz... had eventjes gezocht en nog niet gevonden om te downloaden)
De rest (FRU/SDR) weet ik niet hoe je het kan resetten of wat het is.
Ik zal nog even kijken of ik hier een oude PC heb met floppy drive, sys-commando enz. Wel knullig dat je al die oude zooi nodig hebt voor een bootable floppy.

Als iemand nog een step-by-step tutorial wilt plaatsen ( O-) ) , zou ik dat erg aardig vinden _/-\o_ ;)