Toon posts:

Informatie gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een amd64 3400+ ( de 2.2ghz versie ) op 100% load draaien en wordt nu zo'n 47 graden met de standaard koeler. Nu wil ik deze gaan vervangen voor een betere. Ik heb ongeveer een budget van zo'n 80 a 100 euro er voor liggen.

Welke raden jullie mij aan ?

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wil je de koeler vervangen, of de processor zelf?

Voor zo'n 30 euro heb je al een goede Zalman koeler, die houdt mijn amd64 3000+ < 40 graden.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 21:03
Welke koelers heb je zelf al gevonden? Wil je betere koelprestaties of vooral stilte?
Zelf heb ik goede ervaringen met een Zalman CNPS-7700-CU en die kost 33,-

5027 berichten geplaatst door Soulmaster. En dan een slechte topictitle en karige TS. Wordt meestal niet gewardeerd. :)

Verwijderd

Topicstarter
AttiX schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:32:
Welke koelers heb je zelf al gevonden? Wil je betere koelprestaties of vooral stilte?
Zelf heb ik goede ervaringen met een Zalman CNPS-7700-CU en die kost 33,-

5027 berichten geplaatst door Soulmaster. En dan een slechte topictitle en karige TS. Wordt meestal niet gewardeerd. :)
ik wil vooral goede koelprestaties. het lawaai is geen punt daar die machine niet in de buurt staat van mensen. De zalman zat ik ook aan te denken maar wou toch meer informatie winnen.

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-01 23:34

Lord_Nemesis

Wa oars?

5027 berichten geplaatst door Soulmaster. En dan een slechte topictitle en karige TS. Wordt meestal niet gewardeerd.
hij doet dan ook niks anders dan in /5 posten... ;)

ontopic:
Ik zou een Zalman van rond de 40E nemen. Moet voldoende zijn.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07-2025
47 ° c is toch niet zo heet voor een AMD.
En hoevaak komt het nu voor dat je PC een langere tijd op 100% load draait :?

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Verwijderd

Topicstarter
Marinus-Roro schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:36:
dag en nacht 100% load ( dpc'er he :) en nu is 47 graden nog te doen straks als het buiten 25graden wordt en in dat hok dus ook dan moet er toch echt steviger gekoeld worden.

Verwijderd

die van mij doen dat nou z'n twee jaar 24/7

Verwijderd

Thermaltake Big Typhoon is een hele goede luchtkoeler, maar als je het geld er voor over hebt kan je misschien ook aan waterkoeling denken :P

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 21:03
LordNemesis schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:35:
[...]

hij doet dan ook niks anders dan in /5 posten... ;)
Marinus-Roro schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:36:
Combineer die quotes en je hebt het antwoord op je vraag :) DPC :D

Verwijderd

Topicstarter
tja budget is dus max 100 euro en waterkoeling voor 100 euro ??
AttiX schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:39:
[...]

[...]

Combineer die quotes en je hebt het antwoord op je vraag :) DPC :D
en jij mag nooit meer raden :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 16:40 ]

Verwijderd

Voor minder zelfs: klik, maar de koelprestaties zijn wel slechter dan de Big Typhoon. Misschien is een Zalman CNPS9500 ook wel wat voor jou

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:41:
Voor minder zelfs: klik, maar de koelprestaties zijn wel slechter dan de Big Typhoon. Misschien is een Zalman CNPS9500 ook wel wat voor jou
hmm jij bent eigenlijk nr 4 die mij deze aanraad. boven de thermalake. dus dan deze maar even bestellen. .

thnx iig

Verwijderd

De arctic Freezer 64 pro presteert ook uitermate goed. Volgens de reviews die ik gelezen heb evenwaardig aan de zalman 9500 en de big typhoon.
Voor maar 14,95 en de originele bracket kun je gewoon laten zitten.
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940)

review:
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1682&articID=406

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 16:59 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 16:50:
Deze koeler presteert ookuitermate goed. Volgens de reviews die ik gelezen heb evenwaardig aan de zalman 9500 en de big typhoon.
Voor maar 14,95 en de originele bracket kun je gewoon laten zitten.
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940)

review:
http://www.madshrimps.be/...&artpage=1682&articID=406
Lees dit topic maar eens door. linkje: Arctic Freezer 64 Pro? Dit schijnt inderdaad een vrij goedkope koeler te zijn met uistekende prestaties.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
** Leest door ** gelezen en zit nu in ernstige dubio :( maar eens nachtje overdenken maar die artic is ook wel een best ding EN lekker goedkoop :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 17:15 ]

Verwijderd

Hier staat ook een vergelijking met de 3 koelers ;)

Verwijderd

Topicstarter
/me heeft hem net besteld :) kan nu al niet wachten tot hij er is :)

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Je moet wel de PC uitzetten, en niet tijdens de 100% load de koeler verwisselen.

Ik denk, ik zeg het even.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Gamo schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:55:
Je moet wel de PC uitzetten, en niet tijdens de 100% load de koeler verwisselen.

+1 subtiel

:P

Je hebt een goede aankoop gedaan denk ik zo. :)

Verwijderd

Topicstarter
Gamo schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:55:

goed dat je het meld zeg :) wou hem zelfs al eerst uitproberen of hij beter koelde als ik er rechtstreeks 230v op gooide :) .

maar hij draaid :) en van 47 naar nu ( met 100% load ) 38 graden gegaan. dus een enorme verbetering en hij is nog stiller ook :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
even screenshot gemaakt. Vandaag de boel even opnieuw aangesloten. de flow in de kast is nu beter en ben echt super tevreden met deze koeler.

Afbeeldingslocatie: http://www.pinkpower.nl/images/temp.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Mooi even kleine update.

Draai nu ruim een week met de Artic en ik ben zeer onder de indruk van zijn koelingprestaties. als dpc'er draai je 100% load 24/7 en de cpu blijft stabiel op 34 a 35 graden. Heb de kast dicht ( wel 120mm fan naar buiten, en een 120mm fan die lucht naar binnentrekt ) . Lawaai maakt hij zo goed als niet.

Dus al met al kan ik de Artic Cooler 64 Pro ten zeerste aanraden. ding kost maar 24 euro en een zeer simpele manier om te plaatsen.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik heb hem ook , en ik draai een sempron 3000+ op 2400 mhz , ik ben tevens ook fervent DPCer maar mijn pc kan jammer genoeg niet 24/7 draaien de temp van de cpu is nu 39°

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
39????? dat klopt niet. een sempron is sowieso al een koele kikker. die kreeg ik met de standaard koeler niet boven de 38 graden. hoe is de flow in je kast ?? kabels een puinhoop ?? extra fannetje om de lucht eruit te trekken ?
Pagina: 1