Toon posts:

Externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het wordt weer eens tijd om windows opnieuw te installeren etc. en ik me een zooi op mn HD staan dat me teveel wordt om ff te backuppen dus ik zat te denken aan een externe hd. Altijd handig wat extra mb-tje (zeker omdat mn vriendin nog een pc bezit met een hd van 8 gb!).

Anyway, ik heb dus amper verstand van hd's laat staan van externe hd's. Die externe hd's komen tegenwoordig regelmatig voorbij in allerlei reclame blaadjes dus dat lijkt me wel wat. Ik zoek dus in ieder geval een externe HD van 200gb+, maar ja wat is nou goed en wat nou niet? Is het beter (of goedkoper) om zelf een hd te kopen en die in zo'n externe case te proppen? Waar moet je eigenlijk opletten bij het kopen van een (externe) hd?

Alvast bedankt ;)

Verwijderd

het is meestal goedkoper om zelf een kastje en een schijfje te kopen, en dat ineen te steken.
Opletten op capaciteit 8)7

er zijn 2 soorten:
2.5inch laptopschijfjes halen voeding van USB poort en zijn duurder
3.5inch schijfjes halen voeding van extern adapter, en zijn goedkoper

Neem gewoon eentje op usb2.0, firewire zit er meestal als extra niet echt gebruikte functie op.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een losse HDD en Case gekocht omdat ik 5 jaar garantie hebt op de hdd, veel merken kant en klare cases leveren maar 1 of 2 jaar gar.

www.casarodriguillo.com

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Een kant en klare externe HDD maakt niet veel uit in vergelijking met een case + HDD apart.
Je hebt al voor EUR 130 een externe 250 GB.

Let wel op dat je een USB 2.0 aansluiting hebt op je PC anders moet je nog even een USB 2.0 insteekkaartje erbij kopen...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb usb 2.0 aansluiting op me pc!

Nou een 2,5 inch hoeft het niet te worden want die enkele keer dat ie verplaats moet worden dan kan dat best. 3,5 inch dus. Maakt de hoeveelheid cache 8/16 mb etc veel uit?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Life is not about specs, it is about joy!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik zou een Netwerk harde schijf aanbevelen. Dus een NAS. Gewoon aansluiten op je netwerk, en je kan er altijd bij, vanaf elke PC.

Merken welke die hebben zijn bijvoorbeeld:
  • Lacie
  • WesternDigital
  • Plextor
  • Enz.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Shaggy_NL schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:09:
Ik zou een Netwerk harde schijf aanbevelen. Dus een NAS. Gewoon aansluiten op je netwerk, en je kan er altijd bij, vanaf elke PC.

Merken welke die hebben zijn bijvoorbeeld:
  • Lacie
  • WesternDigital
  • Plextor
  • Enz.
Linksys heeft ook de NSLU2. Dat is een kastje waar je maximaal 2 USB schijven aan kan hangen (met de nieuwere firmware kan men blijkbaar ook een USB hub aansluiten).

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Pagina: 1