Toon posts:

opteron 165

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een nieuwe pc te kopen. Mijn eerste indruk viel op een 3700+ San Diego,
Maar een kennis van mij zei dat ik beter een dual core cpu kan kopen omdat dat de toekomst is.
Dus ik ging kijken naar een dual core cpu en kwam terecht op de opteron 165 omdat hij redelijk goedkoop is en heeft een grote cache en schijnt (als je teminste een goede stepping hebt) redelijk overclockbaar te zijn, Maar ik ging ff reviews bekijken en eigenlijk waar het op neer kwam is dat hij onder stock settings butt presteerd (houd nog net een 3800 X2 bij) maar als je hem oc redelijk presteerd en wat de reviewer's ook zeiden dat eigenlijk de mutiplier een beetje de boel gekloot omdat hij zo laag is(9).

dus ik zou graag jullie mening willen hebben of ik nou de 3700+ die wel hoog oc (3200 MHZ en hoger) moet halen. Of moet ik de dual core("de toekomst"?) opteron 165 die niet zo ver oc ( ~ 2600 als je een goede stepping hebt!).?

en dan als aller laaste vraag nog in hoeverre is die dual core techniek nou de toekomst want dat zeiden ze ook over 64 bit maar op linux en windows 64 bit na loopt volgens mij nog niets 64 bit.?

euh alvast bedankt

groeten

Tarrels

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Wat je in feite vraagt is of je een single- of dualcore cpu (SMP) moet nemen. Laat hier nou hééél veel over te vinden zijn met de search. Het komt er op neer dat het allemaal afhangt van wat jij met je pc wilt gaan doen.

Dualcore heeft in ieder geval de toekomst. Ik draai nu bijna 5 jaar met twee cpu's en ik merk dat de software er steeds meer op afgestemd wordt, dit zal alleen nog maar beter worden.

Tweede vraag heeft met overclocken te maken en daar is ook genoeg over te vinden: [rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 24[/rml]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ga er maar gewoon van uit, dat je met de X23800+ morgen beter af bent ( en wanneer je veel tegelijk hebt draaien in Windows) en met de 3700 nu ( Wat games betreft)
Ik zou gelijk de X2 nemen wanneer dit mogelijk is.
@Abbandon, Ben je het slotje vergeten?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 16:07 ]