Toon posts:

[2003sbs] Herinstallatie strategie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige 2003 sbs (productie) installatie is een beetje om zeep. De systemdirectory maakt gebruik van 2 partities verdeeld over 2 fysieke schijven, met een hoop foutmeldingen als gevolg.

Tijd voor een verse installatie van Windows, hoe is dit het beste aan te pakken?

Als ik repair disk maak en windows opnieuw installeer is mijn productie server een flink aantal uur uit de lucht.

Als ik een 2e server er naast zet, krijg ik problemen met de topologie, aangezien er per netwerk maar 1 sbsserver mag voorkomen.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 19:26
Optie

1. Buiten productie tijd herinstalleren.
2. Offline een andere SBS voorbereiden en dan swappen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 15:00:
Als ik een 2e server er naast zet, krijg ik problemen met de topologie, aangezien er per netwerk maar 1 sbsserver mag voorkomen.
Klopt, maar daar kan je dus omheen werken met SBS2003 :)

Ik heb onlangs nog een heel stuk geschreven over een Swing Migration/Disaster Recovery methode voor 2003 SBS.

BackSlash32 in "Exchange overzetten op nieuwe server SBS..."

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 17-04-2006 15:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Mm dat is te veel werk voor deze betrekkelijk kleine herinstallatie, ik kan wel paar uurtjes vinden waarin ik kan herinstalleren.

Mijn huidige opzet:

1) Maak backup van huidige situatie, inclusief system state en information store
2) Installeer windows op een lege schijf
3) Installeer Exchange, Active Directory
4) Restore de system state (registry, iis, ad)
5) Restore de Files
6) Restore Exchange

Enige probleem waar ik mee zit, is dat de system state ook het registry terug zet, met daarin verwijzingen naar de oude windows installatie (e:\windows) terwijl de nieuwe installatie in C;\windows\ komt te draaien.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is bewerkelijker inderdaad..
Staat tegenover dat je met een extra bak wel het domain in de lucht kan houden terwijl je je SBSserver opnieuw inricht.
(en dus je SIDs en file security, exchange mailboxen e.d. blijven werken).

Let er ook op dat je Exchange naar hetzelfde path restored moet worden als waar deze eerst stond, daarna kan je de databases moven.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 17-04-2006 18:45 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device